Servei Comunitari

.

S’inclou dins de les assignatures de Religió i Cultura i Valors ètics, per als alumnes de 3r d’ ESO i també es pot realitzar a 4t d’ESO amb els alumnes del grup de diversificació curricular.

Les actuacions pràctiques d’aquest servei es concreten en els següents eixos, que es poden ampliar segons el moment, l’oferta i la demanda:

•       “Coneguem-nos!”: Projecte intergeneracional.Aquest programa pretén apropar dues generacions: avis i joves. Les activitats es duran a terme a la Residència Nostra Senyora del Carme. Consorci Sociosanitari de Santa Coloma de Queralt I estaran dissenyades tenint en compte les necessitats i  demandes dels participants.
  •       “Recollim aliments per crear una situació millor” i “El rober” en col·laboració amb l’associació Càritas.
  •       “Ajudem a llegir i entendre” i altres activitats als diferents centres educatius de la població.
  •   “Treballem elCamí a Santa Coloma”: l’ institut -representat per un grup d’alumnes- vetllen pel bon estat d’un camí de les rodalies del poble.
  •       “Col.laboracions vàries amb entitats del municipi: Ajuntament, Som terra de safrà (Fundació Queralt), Revifem Queralt, …”
  •       “Guaites”, estretament lligat al programa Aquíproubulling. Els alumnes que es formin en el voluntariat donaran suport a aquells companys del centre que puguin ser víctimes d’assetjament.

— Hi ha l’opció d’ampliar el servei comunitari amb l’oferta des de l’Ajuntament de participar en activitats de la biblioteca, l’oficina de turisme i jardineria amb la brigada municipal., i també en col·laboració amb el casal d’avis.