Centre

Descripció dels serveis digitals que s’ofereixen a alumnes, professorat i famílies, i procediments de gestió:

Al centre disposem de portàtils Lenovo amb Windows per l’alumnat de 1r i 4t d’ESO. 2n i 3r tenen Chromebook

En arribar al centre, el coordinador prepara un portàtil per a l’alumne. També crea el correu electrònic joansegura.cat. Un  cop creat, lliura un document a l’alumne amb les adreces i contrasenyes per poder-hi accedir.

El coordinador també prepara l’alta del correu del professorat novell al setembre.

Des del curs 2022-2023 s’ha acordat emprar l’eina EVA classroom

Pel que fa a l’organització de la documentació digital de centre, el coordinador digital vetlla perquè estigui actualitzada i publicada a la web d’estratègia i cultura digital.

Desplegament curricular de la competència digital de l’alumne

L’assoliment de la competència digital de l’alumnat és un dels objectius principals de l’ED . Aquest assoliment s’aconsegueix amb l’avaluació d’aquesta competència  durant el treball de síntesi.

• Ús de mòbil: En principi no es pot emprar el mòbil al centre, especialment a primer cicle. En el cas de segon cicle, es pot emprar si es té el permís del professor a l’aula. També es pot portar a les sortides (sempre amb el permís del professorat)

• Des del curs 2022-2023 s’acorda emprar com a EVA el classroom.
  • Acolliment digital dels alumnes, docents i famílies de nova incorporació: En arribar el professorat al setembre, el coordinador els facilita el correu electrònic del centre (insjoansegura.cat). També se’ls lliura el portàtil sempre que n’hi hagi disponibilitat.

• Pel que fa a l’alumnat, en  arribar al centre també se’ls lliura el correu electrònic corporatiu. Pel que fa als portàtils, el coordinador lliura el portàtil un cop l’aplicatiu indic reconeix l’alumne i hi ha disponibilitat. Si no és el cas, se’l deixa un portàtil del centre que l’alumne agafarà i retornarà en iniciar i acabar la jornada.
Portals, xarxes i comunicacions
  • Comunicacions amb la comunitat educativa: La comunicació entre les famílies i el centre es realitza a través del programa ieduca i de correu electrònic, tot i que també es fan trucades en cas d’urgència. La comunicació entre alumnes i professors es fa a través del correu electrònic corporatiu. Les comunicacions entre el mateix professorat a través de ieduca i del correu xtec.

• El coordinador digital s’encarrega de l’organització i manteniment de la informació dels portals i de les xarxes socials del centre en col·laboració amb secretaria i amb escrits provinents d’alumnes i professors. A banda de la pàgina del centre, també comptem amb facebook, instagram i twitter.

Documents:

PEC.EDC