1BAT Escènic dinamitza el XVI Certamen de Lectura en Veu Alta

El passat dimarts al Museu de la pell d’Igualada es va realitzar el XVI CERTAMEN NACIONAL INFANTIL I JUVENIL DE LECTURA EN VEU ALTA, on els nostres alumnes de 1r de Batxillerat de la modalitat d’Arts Escèniques, Música i Dansa van col·laborar en la dinamització de l’acte fent les presentacions i amenitzant la trobada amb esquetxos sobre el tema: A on vas Caputxeta?
L’acte s’organitza des del Centre de Recursos Pedagògics de l’Anoia i col·laborem plegats fa uns cursos.
L’alumnat va treballar i desenvolupar tres versions diferents de la Caputxeta, intentant apropar-la als nostres dies.
La primera història BON DIA CAPUTXETA! plantejava el tema sobre l’amistat i la reflexió sobre confiar o no en estranys.
La segona versió presentava en escena un canvi de rol del llop i una caputxeta més rebel que li fa la vida impossible. Aquí es treballava l’empatia, el saber posar-nos en la pell de l’altre. Era LA CAPUTXETA VERDA i l’escena volia transmetre la importància de prendre consciència de la cura i respecte del nostre entorn.
Finalment, a la tercera actuació LA CAPUTXETA I MISTER JOHN WOLF A LA CIUTAT ens portava a l’adolescència i el tema de l’admiració cap a algú sense fer-ne un plantejament previ, el deixar-nos portar per les aparences… Aquesta Caputxeta portava a casa un segrestador, però no necessitava un boletaire que l’ajudés, ella sola va resoldre l’ensurt.
Els nervis, l’entusiasme, les sorpreses, la inseguretat, és a dir, tot plegat va crear una atmosfera de gran equip. Músics, cantants, presentadors, intèrprets, canvis a l’escenari, maquillatge, canvis de vestuari… cadascú va aportar el seu granet de sorra perquè l’experiència fos gratificant. Estàvem carregats d’adrenalina i les cares del públic de Primària bocabadat quan apareixia el llop, els riures, els aplaudiment… tot va generar un bon record.
Gràcies per emocionar-nos alumnes!!
També volem agrair la col·laboració dels i les docents que van ajudar d’una manera o una altra i en especial al professor Jaume Sendiu per la seva dedicació als decorats.