Organització híbrida al Batxillerat

En relació amb el document publicat al web del departament d’educació de la Generalitat de Catalunya:

Criteris i orientacions per incrementar l’aprenentatge híbrid a l’FP, Batxillerat, Ensenyaments del règim especial, EOI i CFA  – 2 de novembre del 2020. [Enllaç]

Hem dissenyat l’organització híbrida del Batxillerat, que s’aplicarà a partir del proper dilluns dia 9 de novembre amb el vistiplau dels Serveis Territorials d’educació a la Catalunya central.

En el següent enllaç trobareu el detall d’aquesta organització [ENLLAÇ]

FESTA DE NADAL 2020

ENLLAÇ PADLET NADAL 2020

El passat dilluns 21 de desembre l’alumnat d’ESO del nostre centre va celebrar el Nadal d’una manera diferent i adequada a la situació actual. La festa es va reduir un pèl del que sol ser habitual i es va quedar en dues hores, en les quals els alumnes van poder gravar un petit vídeo d’una nadala, d’una coreografia o tot allò que volguessin vinculat amb la celebració del Nadal. Aquests vídeos es van anar penjant a un padlet creat per el Departament d’Humanitats i les classes es van poder votar entre elles per valorar el millor vídeo de cada curs.

Igualment, els i les alumnes que van voler-ho, van participar en “l’amic invisible” i, al final del matí, entre tot l’alumnat de la ESO va anar decorant caixes de cartró, que es van anar apilant tot creant un arbre de Nadal al vestíbul del centre. Va ser una festa diferent però va estar plegada de bons moments.

Els grups guanyadors de cada curs de la ESO són: 1r ESO C, 2n ESO D, 3r ESO C i 4t ESO C. El premi és una aportació monetària que podran afegir a alguna de les causes solidàries de La Marató de Televisió de Catalunya.

ENLLAÇ PADLET NADAL 2020

Formació docents eTwinning Curs 20-21

Aquest primer trimestre del curs 20-21 ja hi ha tres docents formades en diferents cursos de la plataforma e-Twinning. Es tracta de docents dels Departaments de llengües, concretament de llengua llatina, llengua anglesa i llengua castellana.

Els cursos realitzats són de diferent tipologia:

• Dos learnig events: “Learning Event 2020: eSafety in teaching practice” i “Learning Event 2020: Blended Learning: from theory to practice”
  • Tres NOOCS: “NOOC eTwinnig Live (3rd edition)”, “NOOC Colabora eTwinning (3rd edition)” i “NOOC Calidad eTwinning (3rd edition)”
  • Una Webinar: “Webinar del mes de noviembre 2020. ¿Cómo obtener el reconocimiento eTwinning school?”

L’Aula d’Acollida al projecte eTwinning “Colores de Hispanidad”

L’alumnat de l’Aula d’Acollida que cursa tercer i quart d’ESO està participant en el projecte eTwinning “Colores de Hispanidad”. Aquest és un projecte de col·laboració entre més de 800 alumnes i 28 docents de quatre països: Espanya, Itàlia, Polònia i Portugal.

Del nostre centre participen 16 alumnes nouvinguts/des d’origen hispanoamericà (Bolívia, Xile, Colòmbia, Equador, Perú i Argentina) i dues docents de llengües.

L’alumnat ja s’està familiaritzant amb la plataforma educativa eTwinning i ha fet les presentacions al PADLET, la creacio d’un AVATAR, la descripció al perfil d’alumne i comunicacions amb altres alumnes participants del projecte.

A partir del mes de gener col·laborarem específicament en les activitats de l’apartat “Fiestas” conjuntament amb dos instituts de Portugal i un de A Coruña.

Nosaltres hem desitjat a tothom “bones festes” en les diferents llengües que parlen alumnes del nostre institut.

FELICITACIÓ DE NADAL 2020-2021

En aquesta ocasió, el desig de BONES FESTES que us fem porta implícit tot allò que suggereix la imatge:
FORTALESA, EQUILIBRI, DECISIÓ, ADAPTABILITAT, DELICADESA…
Tot plegat amb l’objectiu de tenir CURA d’aquesta SALUT que COMPARTIM.
CUIDEM-NOS TAMBÉ AQUESTS DIES!

Postals de Nadal projecte eTwinning

A l’optativa Lengüeando hem fet el tastet a dos grups de Primer d’ESO i ara que s’acosta el Nadal hem fet les postals per enviar als centres educatius participants en el projecte eTwinning “MULTILINGUAL: The limits of my language are the limits on my world?”

Es tracta d’un projecte de col·laboració entre diferents païssos: Polònia, Portugal, Ucraïna, Rumania, Turquia i Jordània.

4ESO Tallers d’autoprotecció

Aquests dies l’alumnat de 4ESO està realitzant els tallers d’autoprotecció que ofereix la Diputació de Barcelona als centres educatius. L’activitat s’ha organitzat des del Departament d’Educació Física de l’Institut.

Recordem que l’alumnat de quart va rebre el curs passat, a tercer, la formació en Suport Vital Bàsic amb l’equip de docents formats als centre. Aquest equip està format per quatre docents: dos,  d’ Educació Física i dos més de Llengua i literatura castellana.