Proves Cangur 2018

Ja han sortit les puntuacions de les darreres Proves Cangur que es van fer a nivell de Catalunya i n’estem molt contents. En general, ha estat un any amb bones puntuacions a tots els nivells.

A 1r d’ESO, tres alumnes van treure puntuacions excel·lents cosa que els va permetre quedar classificats entre els millors. En Joel Segarra (posició 200), en Lluís Font (posició 284) i la Clàudia García (posició 530) van classificar-se dins del 3% dels millors de Catalunya d’un total de quasi 24.000 alumnes. Tanmateix, 9 dels 17 participants en aquest curs van aconseguir classificar-se entre el 10% dels millors del nostre territori. A 2n d’ESO, en Roger Bages (posició 353) i la Teresa Tost (posició 704) van destacar en una prova amb més de 21.000 participants. En els cursos superiors els resultats van ser més discrets, destacant la Marta Corts a 3r d’ESO classificada la 1.617 de 18.846, l’Andrea Joita de 4t d’ESO que va quedar la 693 de més de 10.000 alumnes, la Laia Ortiga de 1r de Batxillerat a una excel·lent posició 233 de quasi 6.000 i la Mireia Montalvo de 2n de Batxillerat la 643 de 3.868 alumnes.

Enhorabona a tots i a totes els participants i a continuar treballant per aconseguir millors resultats en pròximes edicions.

Aquí teniu una qüestió de 4 punts que va sortir a la prova de 3r d’ESO perquè penseu una mica…

Un rectangle està dividit en 40 quadrats idèntics. El rectangle conté més d’una fila de quadrats i està col·locat de manera que es pot parlar de la fila del mig. L’Andreu ha pintat tots els quadrats d’aquesta fila del mig. Quants quadrats no estan pintats?

1. A) 39 B) 20 C) 35                    D) 32                   E) 30