Diagnosi

L’objectiu de la diagnosi és trobar aquells punts forts que el centre ja està fent correctament sobre l’ús de les tecnologies digitals i, també, trobar aquells aspectes en què el centre ha de millorar.

Cal tenir present que la diagnosi ha de permetre determinar el grau d’assoliment de les competències digitals en referència als grups de professorat i centre.

Per poder portar a terme aquesta diagnosi s’han fet servir les següents eines i fonts d’informació:

Eina SELFIE for Teachers: L’aplicació SELFIE està desenvolupada per la Unió Europea i ajuda als centres a fer una diagnosi sobre l’ús pedagògic de la tecnologia en un centre. L’eina genera qüestionaris per recollir informació adaptats a les persones a qui van dirigides. Al nostre institut l’han contestat l’equip directiu i el claustre de professors.

Enquesta sobre la competència digital instrumental i metodològica pels docents del centre (CDD).

PUNTS FORTS

ÀREA /ÀMBIT ÍTEM DE LA DIAGNOSI
Lideratge Noves modalitats d’ensenyament amb tecnologia digital
Infraestructura i equips Disposició de dispositius digitals per a l’E/A i accés a internet
Pedagogia. Suports i recursos Comunicació en format digital, Xarxes Socials, Entorns Virtuals d’Aprenentatge (EVA)

PUNTS FEBLES

ÀREA /ÀMBIT ÍTEM DE LA DIAGNOSI
Lideratge Involucrar al professorat i desenvolupar l’estratègia digital de centre
Col·laboració i xarxes Col·laborar amb altres organitzacions i avaluar els coneixements en eines digitals
Desenvolupament professional continu Necessitats de formació permanent i noves experiències en tecnologies digitals
Pedagogia. Implementació a l’aula Motivar l’alumnat en l’ús de les eines digitals i potenciar la CDD
Pràctiques d’avaluació Noves metodologies de feedback, autoreflexió i coavaluació amb eines digitals
Comunicació i acollida docent Creació de continguts digitals i informació del centre

 

Aneu a la barra d'eines