L’objectiu de la diagnosi és trobar aquells punts forts que el centre ja està fent correctament sobre l’ús de les tecnologies digitals i, també, trobar aquells aspectes en què el centre ha de millorar.
Cal tenir present que la diagnosi ha de permetre determinar el grau d’assoliment de les competències digitals en referència als grups de professorat i centre.
Per poder portar a terme aquesta diagnosi s’han fet servir les següents eines i fonts d’informació:
Eina SELFIE for Teachers: L’aplicació SELFIE està desenvolupada per la Unió Europea i ajuda als centres a fer una diagnosi sobre l’ús pedagògic de la tecnologia en un centre. L’eina genera qüestionaris per recollir informació adaptats a les persones a qui van dirigides. Al nostre institut l’han contestat l’equip directiu i el claustre de professors.
Enquesta sobre la competència digital instrumental i metodològica pels docents del centre (CDD).
PUNTS FORTS
ÀREA /ÀMBIT | ÍTEM DE LA DIAGNOSI |
Lideratge | Noves modalitats d’ensenyament amb tecnologia digital |
Infraestructura i equips | Disposició de dispositius digitals per a l’E/A i accés a internet |
Pedagogia. Suports i recursos | Comunicació en format digital, Xarxes Socials, Entorns Virtuals d’Aprenentatge (EVA) |
PUNTS FEBLES
ÀREA /ÀMBIT | ÍTEM DE LA DIAGNOSI |
Lideratge | Involucrar al professorat i desenvolupar l’estratègia digital de centre |
Col·laboració i xarxes | Col·laborar amb altres organitzacions i avaluar els coneixements en eines digitals |
Desenvolupament professional continu | Necessitats de formació permanent i noves experiències en tecnologies digitals |
Pedagogia. Implementació a l’aula | Motivar l’alumnat en l’ús de les eines digitals i potenciar la CDD |
Pràctiques d’avaluació | Noves metodologies de feedback, autoreflexió i coavaluació amb eines digitals |
Comunicació i acollida docent | Creació de continguts digitals i informació del centre |