Concurs Odissea: L’aigua a Grècia i Roma

Vint-i-cinc alumnes de les assignatures de Grec i Llatí de quart d’ESO i primer de Batxillerat del nostre institut han participat els dies 23, 24, 25 i 26 de gener en la dotzena edició del Concurs Odissea a Catalunya, organitzat per l’Associació de Professors de Llengües Clàssiques (APLEC).
En l’edició actual han participat més de 3.500 alumnes de 553 centres oficials d’Ensenyament Secundari de Catalunya.
Els alumnes s’han agrupat en equips de tres membres com a màxim. El concurs ha consistit a respondre les preguntes que cada dia sortien publicades a la pàgina web del concurs. Enguany les preguntes giraven al voltant del tema de “l’aigua a Grècia i Roma”, i estaven organitzades de la manera següent:
  • 1r dia: l’aigua en la mitologia grega i romana.
  • 2n dia: l’aigua en la vida quotidiana a Grècia i Roma.
  • 3r dia: l’aigua en la història i institucions grecollatines.
  • 4rt dia: l’aigua a la literatura grega i llatina
La participació dels nois i noies del Vilumara ha estat força positiva, i tot que no hem quedat en els primers llocs del pòdium, els resultats han estat bons i l’experiència ha estat molt satisfactòria.