Una setmana de videoconferències per a celebrar el dia de la dona científica (I)

La setmana va començar en tot l’alt, amb diverses conferències previstes. La primera va permetre els nostres alumnes de Ciències del Món Contemporani de 1r Bat. A contactar amb la científica Anna San Gabriel, de Reus, que actualment es troba investigant al Japó. L’endemà passat, els alumnes de 1r Bat. B van fer el mateix.

Com no, totes dues xerrades van girar entorn de les recerques d’Anna San Gabriel, que se centren en qüestions de gustos, sabors, i la relació que mantenen amb el menjar. Perquè la xerrada guanyés dimensió, la videoconferència es va convertir en una classe oberta, on fins i tot els alumnes van poder dur a terme una pràctica sobre la percepció de sabors a través del gust i l’olfacte.

L’experiència convida a ser repetida, i ja ens agradaria que aquests contactes es produïssin de forma més continuada. De moment, les conferències han servit per a posar en relleu el treball que les nostres científiques realitzen a l’estranger -sense tot just publicitat- i, segur,  com a estímul als nostres alumnes. Segur que a partir d’ara més d’un comença a valorar que, en fi, el Japó ja no està tan lluny…

____________
Anna S. Gabriel es va formar en la UAB, per a continuar més tard als Estats Units gràcies a una beca. Actualment treballa al Japó.