Tot patint Èdip (i gaudint Èdip) a Tarraco

Χαῖρε, Tarraco!

Recordeu l’enigma que proposava la terrible esfinx a qui se li apropava: quin és l’animal que, de petit, camina amb quatre potes, quan és adult amb dues i, de gran, amb tres? El príncep grec Èdip va saber-ne la resposta. Però aquesta victòria davant l’esfinx va ser l’inici de la seva tragèdia.

El dimecres dotze d’abril l’alumnat de grec i llatí de segon de batxillerat ha tingut l’ocasió de poder veure representada la tragèdia grega Èdip Rei de l’escriptor atenès Sòfocles (s. V ac) al Teatre Auditori Camp de Mart a Tarragona.

L’obra teatral ha estat representada per la companyia Grupo de Teatro Balbo de El Puerto de Santa María (Cadis), dins del marc del XXVIIè Festival Juvenil de Teatre Grecollatí a Catalunya, que ha comptat, a Tarragona, amb la participació dels estudiants de llengües clàssiques de més de trenta instituts.

Hem aprofitat l’ocasió per visitar també les restes romanes de Tarragona, la imperial Tàrraco. Passejar per l’amfiteatre, el circ, les muralles, les restes del fòrum i l’emplaçament del temple d’August ens ha permès traslladar-nos durant un dia fins a la Colonia Iulia Urbs Triumphalis Tarraco, una de les principals portes de romanització de la península ibèrica

1. Maria Lluïsa Monsó

Una sortida genial, molt ben organitzada per la nostra companya i professora de Grec i Llatí, Àngels Fumadó.
    L’experiència de veure un clàssic com “Èdip Rei” sempre paga la pena, i la visita per Tarraco mai no defrauda.
    Va ser molt agradable compartir unes hores amb el nostre alumnat de 2n de Batxillerat i descobrir coses que no sabíem.