Tornem a la Lliga de Debat-Xarxa Vives

Reeditem l’experiència, i ja és la nostra 3a. Lliga de Debat a la Xarxa Vives.

Un grup d’alumnes de 1r. Batx. i 4t ESO ha estat entrenant les últimes setmanes per competir i posar en pràctica tot allò que saben al voltant de l’Oratòria. Les proves s’han desenvolupat el 30-31 de gener al campus Ciutadella de la sempre magnífica Univ. Pompeu Fabra. L’experiència, motivadora, as usual.

Els nostres representants han sigut la Helena Tejero, Jimena Juárez, Jaume Salvadó, Elena González i la Ma. Eugenia Álamos. No només havien de competir al llarg de tres debats classificatoris; també han pogut conéixer gent d’altres instituts de Barcelona i província, viure dues jornades senceres com a universitaris i gaudir sensacions que només s’experimenten quan se’n surt de la rutina diària al centre. Han rebut molt bones puntuacions i, pel que mostren les fotos, també s’ho han passat de meravella.

El debat tenia com a títol: “La tecnologia augmenta la felicitat?”, i els permetia debatre de vegades a favor, i d’altres, en contra. El millor de raonar i confrontar idees és que mai se’n surt amb la mateixa manera de veure les coses. És un primer exercici per començar a posar en dubte el món que, dins uns anys, seran ells i d’altres com ells, qui hauran de dirigir-lo. D’alguna manera, tot comença any rere any al Vilumara.

Gràcies als professors per la seva comprensió. A les famílies, per la col.laboració. A la Univ. Pompeu Fabra, que sempre s’ho fa tan professionalment. I a l’equip, per sobre de tot.

“Més que màquines, necessitem més humanitat. Més que intel·ligència, tenir bondat i caliu”. Ho deia el Chaplin en un discurs, i ho han defensat els nostres alumnes a cada debat. Més humanitat. D’això va la vida a un institut como el Can Vilumara.