Resultats ajustats a mitjans de la lliga de Croquinole

A falta d’un partit per a finalitzar la quarta jornada del torneig de croquinole, només dues parelles semblen allunyar-se del grup per assegurar-se provisionalment un dels quatre llocs per disputar les finals. En Blanco, amb l’empenta de les quatre fitxes que la Vera Nicolás ha… Llegeix més»

Social IP in Bitacola’s High School

This year, all the students of fourth of ESO started doing a new subject called IP (itinerari personal). We had the opportunity to choose which of the IP we want to do. First of all, we made some tests to know our preferences, and finally… Llegeix més»

Última hora ens porta a La Directa

Dins el Projecte de Llengua catalana de 3r d’ESO última hora sobre periodisme aquest curs no hem pogut fer l’habitual visita a les instal·lacions de TV3 i Catalunya Ràdio a causa dels protocols del COVID-19. Aquest fet ens ha dut a conèixer la Comunal: una… Llegeix més»

Àgora amb representants de 3r i 4t ESO

El dia 20 d’octubre hem dut a terme el primer Àgora d’aquest curs. Ens proposem fer-ne un al mes amb l’alumnat dividit entre 3r i4t // 1r i 2n. Les idees que han estat font de reflexió sobre els últims mesos:

  1. PUNTS FORTS DEL CONFINAMENT
      Llegeix més»

Inici del primer torneig de Croquinole al Bitàcola

Aquest estrany inici de curs del 2020 serà recordat per moltíssimes coses a l’Institut, i una d’elles serà el primer Torneig de Nadal de Croquinole de la història del Bitàcola.

Que és el croquinole? Doncs aquest curiós taulell de fusta és el joc de taula… Llegeix més»

HI HA BOSC A BARBERÀ? (1r d’ESO)

Per a l’Institut Bitàcola, conèixer l’entorn natural proper és bàsic en la nostra filosofia de centre. Sovint, però, malgrat tenir ben a prop la muntanya i els camps veïns, encara no hi hem anat mai o no ens hi hem endinsat prou. Per això, el… Llegeix més»

Reunions inici de curs

El dia 14 d’octubre hem compartit famílies i professorat les línies pedagògiques d’aquest nou curs. Hem coincidit en els següents objectius:

    1. Mantenir la il·lusió de tota la comunitat fins a final de curs.
    2. No renunciar als valors fonamentals de la nostra identitat, per tant seguirem… Llegeix més»

Patis CoEducActius

      La situació de pandèmia actual ens ha fet replantejar-nos l’espai pati però hem volgut mantenir l’essència i oferir a l’alumnat oportunitats d’oci diverses.
     L’alumnat de 1r i 2n i 3r i 4t alterna pavelló i zona exterior i individualment pot escollir… Llegeix més»

Sortida al Museu Marítim de Barcelona

Aquesta setmana els grups d’EG de 3r d’ESO hem visitat el Museu Marítim de Barcelona. Aquesta sortida tenia com a objectiu indagar les causes de l’arribada castellana a Amèrica a través de la realització de dues activitats: La construcció de la imatge del món i… Llegeix més»

Iniciem l’IP “Refugiades” amb ganes d’aprendre!

Límits, fronteres i murs són algunes de les paraules amb les quals l’alumnat de l’IP “Refugiades” es van familiaritzant, i així prendre consciència crítica del que van aprenent. Exemple d’això són unes vinyetes que han dibuixat posicionant-se sobre l’existència dels murs.
Per començar, han investigat  diversos… Llegeix més»

Tornem a nedar com a peixos a 1r d’ESO

Què se sent nedant com un peix? Aquesta és la pregunta que obre la unitat didàctica d’educació física a 1r d’ESO en referència a l’activitat de natació.
El passat divendres dia 2 l’alumnat de 1r A va començar la seva aventura, aquest cop a les… Llegeix més»