Parlar de la rentrée (tornada a l’institut) en classe de francès de 2n d’ESO
En aquest primer trimestre l’alumnat de 2n d’ESO ha parlat de la tornada a l’institut utilitzant el vocabulari per descriure el material escolar i el institut Bitacola. Han après a utilitzar diferents verbs, han treballat diferents expressions franceses per posar-les en pràctica a l’aula amb… Llegeix més»
Oratòria 20/21 “Parlar per convèncer que un món millor es possible”
La igualtat de gènere, l’educació de qualitat, un consum i una producció responsable, el fi de la pobresa… Aquests són alguns dels Objectius de Desenvolupament Sostenible aprovats per l’Assemblea General de les Nacions Unides.
El nostre loquaç alumnat de 4t d’ESO ha iniciat aquesta setmana… Llegeix més»
Los chicos y chic@s de 2ºB dicen que “no dejes para mañana lo que puedas leer hoy”.
Durante todo este primer trimestre los alumnos de Segundo B nos hemos mantenido expectantes leyendo otra de las fascinantes novelas de José Luis Zafón, escritor de indudable fama debido a todos sus éxitos literarios en los últimos años. En esta ocasión hemos leído “El príncipe… Llegeix més»
Club de Lectura: YA SABES LO QUE DICEN: “LAS PELIRROJAS TRAEN MALA SUERTE”.
Durante el primer trimestre dentro del ámbito lingüístico, en lengua castellana, los alumnos de “Segundo C”, hemos leído el libro “Las pelirrojas traen mal suerte “. Antes de comenzar a leer y a propósito del título del libro hemos hecho un trabajo en grupo sobre… Llegeix més»
En el Club de Lectura: DE AVENTURA EN VENECIA.
Durante el primer trimestre dentro del ámbito lingüístico de lengua castellana, los alumnos de “Segundo A”, hemos formado un club de lectura y hemos resuelto el misterio que contiene la novela “El Retrato de Carlota”, escrita por Ana Alcolea. Además, a través de la historia… Llegeix més»
Converses d’art a l’Espai Creatiu 2020-2021
L’art contemporani ens ofereix la possibilitat de compartir dubtes, preguntes, certeses i visions sobre el món. Com l’art ens provoca preguntes és l’objectiu de les converses sobre art contemporani que fem cada divendres en iniciar l’Espai Creatiu. A partir del visionat compartit d’una escultura, fotografia,… Llegeix més»
Anem a Girona amb 2n d’ESO! Museu del Cinema i ruta medieval.
En el dia d’avui, l’alumnat de 2n d’ESO ha visitat el Museu del Cinema (Col·lecció Tomàs Mallol) i després s’ha endinsat en ple casc antic de la ciutat de Girona. És una sortida vinculada a dos àmbits, el Creatiu, i l’Espai Globalitzat.
Al museu, hem visitat… Llegeix més»
TIRA-ME-LA
El primer Projecte de llengua catalana de 4t d’ESO té aquest títol: TIRA-ME-LA
Extret de l’expressió del joc del Quinto típic del Vallès Occidental. El treball dels pronoms febles i el llenguatge figurat a partir dels jocs populars catalans com aquest i els enigmes lingüístics són… Llegeix més»
Sap la natura matemàtiques?
Amb aquesta pregunta l’alumnat de 1r de la ESO ha desenvolupat el primer tema del curs: “La matemàtica del bosc”.Tothom ha sentit parlar de la saviesa de la Naturalesa, però i matemàtiques? El món de la Natura sap de matemàtiques?
Doncs bé, partint de flors, fruites… Llegeix més»
#Ésviolènciamasclista (25N)
Les parets del Bitàcola han estat els altaveus perfectes per denunciar tot un seguit de pràctiques masclistes amb el ventall del hashtag: #Ésviolènciamasclista. La iniciativa ha estat cosa del grup de 3r C, referent enguany del Feminisme al Bitàcola.
En les darreres setmanes aquest grup… Llegeix més»
Fem d’arqueòlegs/es a Egipte?
Aquest dimecres, el grup de 1r d’ESO, hem visitat les instal·lacions del Campus Arqueològic del Museu Egipci de Barcelona, situat a Palau Solità i Plegamans. L’alumnat ha realitzat pràctiques arqueològiques i ha ampliat els seus coneixements sobre l’Antic Egipte, un període que aquests dies estem… Llegeix més»
Sabons solidaris en camí
CREACIÓ FINAL
Estimat lector, hem arribat al final del nostre estimat projecte. Donem una ullada enrere, l’objectiu d’aquest projecte era treballar conjuntament amb una campanya solidària elaborant sabons. Aquests sabons després serien venuts i tots els diners recaptats, s’utilitzarien per comparar recursos primaris per aquelles persones… Llegeix més»
Segueix-nos!