Tertúlia Jove a Ràdio Vilassar

Com ja portem fent des de fa força anys, amb l’alumnat de 4t d’ESO participem a la Tertúlia Jove de Vilassar Ràdio.

Aquesta és una secció setmanal del programa Parlant de tot de Vilassar Ràdio, conduïda pel seu director Jaume Cabot.

És un espai engrescador que permet realitzar un treball transversal, a més de ser una estona divertida i agradable.

Cada dijous Vilassar Ràdio dóna veu a les joves i als joves que estudien als dos instituts de Vilassar de Mar. Al nostre centre la participació en aquesta tertúlia és voluntària, rotativa i inclusiva, sent oberta a tot l’alumnat de 4t d’ESO.

Al començament la participació dels joves és entre prudent i vergonyosa, però al cap d’un parell de minuts l’actitud de l’alumnat es torna activa, intensa, emocionada i de vegades emocionant.

Així l’alumnat troba un lloc fora de les aules per poder-se expressar sobre temes d’actualitat i del seu interès. Les temàtiques són molt heterogènies i les podríem classificar en dues categories, les que són recurrents any rere any i les que són de temes d’actualitat. De les primeres podem esmentar, d’entre d’altres, la violència masclista, l’inici del curs, què es farà quan s’acabi 4t d’ESO, castanyada versus halloween, el consumisme del Nadal, alcohol i sortir de festa, els joves i les pantalles, tipus de música que escolten, etc… I d’entre les segones han parlat de l’1 d’octubre, del Mundial de Qatar, dels carrils bici del nostre municipi, dels patinets elèctrics, de la salut mental, de la intel·ligència artificial, …

Aquest és un espai radiofònic fresc, agosarat, simpàtic, divertit i seriós quan cal, original, sincer i jove, un espai senzill, on no hi ha complicacions i on els nostres joves us sorprendrien.

Un indicador que és un programa necessari és que tot l’alumnat que participa a la Tertúlia jove acaba entusiasmat amb l’experiència i demana de repetir.

Abans d’acabar l’article tenim l’obligació d’agrair a tot el personal de Vilassar Ràdio el tracte sempre exquisit i professional rebut i molt especialment al Jaume Cabot, el seu director.