Paula Font, guardonada en els Premis Recerca Jove 2022

Els Premis de Recerca Jove (PRJ) els convoquen anualment el Govern de la Generalitat de Catalunya a través del Departament de Recerca i Universitats i volen despertar vocacions científiques entre els joves estudiants del país.

Els Premis de Recerca Jove (PRJ) reconeixen anualment, des del 1981, els treballs que al llarg d’un any realitzen estudiants de secundària, batxillerat i cicles formatius d’arreu de Catalunya. De la mà del professorat dels centres, el jovent del país s’apropa a la investigació per fer recerca d’excel·lència, i demostrar l’esperit científic i la curiositat per descobrir el món que ens envolta.

Tant els treballs presentats com els premiats són de temàtiques diverses, entre d’altres, de física aplicada, ecologia, biologia o filologia catalana, i s’aproximen a tots els camps de coneixement: des de les humanitats i les ciències socials, fins a les ciències experimentals i les tecnologies.

Els Premis acosten el jovent al món de la ciència, no com a simples espectadors, sinó com a protagonistes de la seva pròpia recerca. Així, els PRJ recompensen l’esforç dels alumnes i també premien els centres escolars que animen els estudiants a endinsar-se en la investigació científica.

L’objectiu és recompensar l’esforç de l’alumnat que ha fet els millors treballs de recerca i fomentar l’esperit científic entre el jovent.

I en els premis de l’any 2022 la nostra alumna Paula Font ha estat una de les guardonades amb el seu treball La microbiota intestinal en l’eix bidireccional intestí-cervell.

L’objectiu del treball era conèixer l’eix microbiota-intestí-cervell estudiant els principals factors que intervenen en aquesta connexió. Es va fer una recerca per trobar evidències de les conseqüències del desequilibri en la composició de la microbiota intestinal (disbiosi), i de com aquesta alteració podria causar malalties neurològiques, i si l’administració de pre/probiòtics podria alleujar els símptomes de les persones afectades. Els resultats es recullen en un reportatge de diferents entrevistes realitzades a professionals relacionats amb la microbiota intestinal: investigadors, metges, farmacèutics i dietistes. A més, es va fer una enquesta per determinar el grau de coneixement sobre la microbiota intestinal i es va obtenir una mitjana d’encert d’un 6,4 sobre 10 el que dóna a entendre que és un tema que interessa a una bona part de la població.

L’acte de lliurament dels premis es va realitzar divendres 29 de setembre a l’Auditori de Barcelona. Presidit pel Molt Honorable President de la Generalitat Sr. Pere Aragonès i Garcia, i amb la presència també de l’Honorable Consellera d’Educació Sra. Anna Simó i Castelló i de l’Honorable Conseller de Recerca i Universitats Sr. Joaquim Nadal i Farreras, l’acte va consistir en el lliurament dels premis a l’alumnat que en va ser mereixedor, amb la presència de les direccions dels instituts, del professorat que ha tutoritzat els treballs i de les famílies.

Un acte emotiu i que ens omple d’orgull en veure que una alumna nostra n’és mereixedora.

Finalitzem donant les gràcies a la directora de l’Institut Pere Ribot, Sra. Marta Pons i a la professora que va acompanyar i guiar a l’alumna, Sra. Imma Llobet. Però sobre tot volem felicitar a la nostra alumna (ara ja exalumna) per una gran feina. Paula Font moltíssimes felicitats pel merescut premi. Ara més que mai és ben fàcil fer servir el nostre # preferit #orgulldalumnes

Tot seguit us deixem algunes fotografies de l’acte i de la Paula.