Eleccions al Consell Escolar de l’Institut Pere Ribot 2023

El consell escolar del centre és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. En el consell escolar hi ha representats tots els col·lectius que intervenen en la comunitat educativa: director o directora, professorat, alumnes, personal d’administració i serveis, etc.Imatge decorativa

Corresponen al consell escolar les funcions següents:

• Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
  • Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
  • Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
  • Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
  • Aprovar la carta de compromís educatiu.
  • Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
  • Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  • Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  • Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  • Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  • Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  • Aprovar els criteris de col·laboració amb altres centres i amb l’entorn.
  • Qualsevol altra que li sigui atribuïda per les normes legals o reglamentàries.

En aquest enllaç podreu trobar tota la informació referent a les funcions i al procés electoral que publica el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya CONSELLS ESCOLARS

La concreció d’aquest procés electoral és el calendari següent:

En aquest article anirem publicant les informacions referents al procés electoral.

En data 31 d’octubre de 2023 la directora signa la convocatòria d’eleccions al consell escolar. Es penja al taulell d’anuncis del centre i se’n fa difusió entre la comunitat educativa.

En data 2 de novembre de 2023 es publiquen els censos electorals. Per la llei de protecció de dades no es poden publicar a la pàgina web. Queden disponibles per a les consultes pertinents al despatx d’administració del centre en l’horari de 08.00 a 15.00 h. Els censos estaran disponibles per a consulta fins el dia 7 de novembre de 2023 i es podran presentar reclamacions durant els dies 3, 6 i 7 de novembre de 2023. Un cop resoltes les reclamacions (si n’hi ha) es confeccionaran els censos definitius.

En data 7 de novembre es realitza el sorteig per a la composició de les meses electorals dels sectors famílies i alumnat. Es confeccionen les actes i es publiquen i estan disponibles per a consulta a la secretaria de l’Institut.

En data 8 de novembre es comunica a les persones que componen les meses electorals dels diferents sectors la seva condició.

En data 8 de novembre es publiquen els censos definitius. No hi ha hagut cap reclamació als censos.

En data 9 de novembre es constitueixen les meses electorals amb la signatura de les actes corresponents.

En data 9 de novembre s’obre el període de presentació de les candidatures als diferents sectors.

Totes les candidatures presentades en tots els sectors han estat acceptades. S’han lliurat les credencials de candidatures corresponents.

Preparem tota la infraestructura per a les jornades de votacions (urna, paperetes de votació, etc.).

Durant els dies 21 i 22 de novembre realitzem les votacions de tots els sectors.