Projecte APS – “Al febrer, Carnestoltes hem de fer”

El passat divendres 9 de febrer per la tarda, el grup de 1rC d’EAS vam finalitzar amb el projecte APS “Al febrer, Carnestoltes hem de fer”.

Durant les 4 sessions prèvies, hem estat col·laborant amb l’Escola el Polvorí en les etapes d’educació infantil i primària per la confecció de disfresses, música i coreografies per la festivitat de Carnestoltes.

El nostre alumnat es va agrupar en parelles pels diferents cursos i franges d’edat per tal de treballar autònomament i aprendre, alhora que ensenyaven algunes activitats. A més, vam designar un coordinador/a d’etapa, que s’encarregava de la gestió general del grup i de comunicar-se amb el professorat de l’escola.

La primera sessió va ser abans de nadal i va servir per conèixer el grup classe pertinent, fent jocs adaptats treballats al llarg de la UF1 a la primera avaluació.

La segona sessió la vam fer després de l’esquiada (a mitjans de gener). En aquesta sessió vam incidir en l’expressió artística, a través d’activitats plàstiques i manualitats pròpies pel grup d’edat. A més, vam aprofitar per decidir de què ens voliem disfressar i així començar a pensar possibles disfresses i material per a la tercera sessió.

A la tercera sessió, per tant, vam preparar la disfressa amb material ben diferent i fent volar la imaginació per crear disfresses relacionades amb els diferents esports olímpics. El material reciclat i va jugar un paper destacat en molts dels casos.

A l’última sessió, el dimecres previ al Carnestoltes, vam aprofundir amb la corografia que ballarien davant de tota l’escola i famílies assistents. Va ser una tarda intensa on la música i les ganes brillaven per si soles! Finalment, el divendres dia 9 de febrer a les 15.00h, vam tornar a l’escola per enllestir les disfresses i assajar una última vegada. Eren les 15.45h quan arribaven les famílies, i nosaltres ja estàvem preparades amb el grup classe per sortir a ballar. Ordenadament, vam anar sortint a la pista i vam deleitar a les famílies amb la nostra posada en escena!

Per acomiadar la festa, l’escola va convidar a totes les persones participants i assistents a una xocolatada amb melindros!

Tot i les felicitacions rebudes, no tot és tan bonic com sembla: hem hagut de bregar amb l’alumnat i aprendre que tenen diferents “tempos”, que no tothom gaudeix ballant o disfressant-se i que cada dia és diferent. No sempre surt tot rodó! En aquest sentit, traiem un gran aprenentatge d’aquest projecte.

Un dia intens, celebrant al matí amb tot el nostre institut la festa de Carnestoltes organitzada pels de 2n d’EAS.. L’any que ve serà el vostre torn, alumnes de 1er. Ara ja sabeu dinamitzar manualitats, danses, cançons i jocs expressius. Sabreu organitzar una festa de Carnestoltes?

Posem fi al projecte APS “Al febrer, Carnestoltes hem de fer”.

Què més s’està coent a l’M6?