Mesures contra la sequera

Aquest és un text escrit per un grup d’alumnes de sisè, on expliquen les mesures que hem près a l’escola per reduir la sequera:

Actualment, ens trobem davant d’un greu problema de sequera, fruit del malbaratament d’aigua i del canvi climàtic, que ha provocat una disminució considerable de les pluges respecte a anys anteriors. Per abordar aquesta qüestió, hem posat diverses mesures a la nostra escola.

En primer lloc, hem col·locat cartells informatius als lavabos perquè prestem atenció a no gastar molta aigua. Hem tancat algunes fonts per a reduir el consum, i hem posat brides a les aixetes perquè quan les fem servir surti menys aigua.

En el nostre hort escolar, el tipus de plantes que hem seleccionat són aquelles que no necessiten molta aigua per créixer. Així mateix, l’equip directiu continua plantejant noves propostes per seguir reduint el consum d’aigua a tot el centre.

En conclusió, volem destacar el compromís del nostre centre en la preservació del medi ambient, i la classe de sisè ens comprometem fermament a col·laborar amb l’equip directiu en aquesta tasca de vital importància.

L’alumnat de sisè

Certamen de lectura escolar “Veualta”

Volem felicitar al nostre alumne Erick de cinquè, que la setmana passada va anar a llegir la lectura de “El vuitè nan” en representació de l’Aula d’Acollida de l’escola i ho va fer genial!

“Veualta és el projecte del Grup Enciclopèdia que té la missió de promoure la literatura i la llengua per mitjà de la lectura compartida en veu alta.
Segons estudis científics, la lectura compartida en veu alta comporta implicacions emocionals, socials i d’adquisicó de coneixements que potencien i consoliden aspectes cognitius claus per a la infantesa, l’adolescència, la joventut i l’edat adulta.
Veualta vol aportar nous coneixements sobre els beneficis de la lectura en veu alta per mitjà d’estudis i publicacions i ofereix recursos i formació per a tots els públics. Per estimular la lectura compartida, Veualta organitza Certamens de lectura per escoles, joves i adults.”

Our Eramus+ guests

Ha sigut tot un plaer haver acollit durant una setmana a les nostres mestres franceses, Hélène i Mariè. Creiem fermament que les experiències d’intercanvi són molt valuoses i enriquidores, ens fan aprendre tant a grans com a petits.
Gràcies al programa d’Erasmus+, alumnes i mestres poden gaudir de sortides a altres escoles d’arreu d’Europa. La nostra escola, per primera vegada, ha estat escola acollidora. I ben segur que no serà l’última!

Thank you for sharing your learnings and time with us. You will always be welcome!

Marina’t de contes

Sabeu que la nostra escola va ser la creadora del personatge de la Marina tal i com la coneixem? Li vam donar forma i vam crear una història per ella. Aquest any, quart, segueix participant en el projecte “Marina’t de contes” on vivim l’experiència d’inventar un nou conte a partir d’objectes vinculats al nostre territori i memòria.

Moltes gràcies per l’ajuda @lamarinaviva

Visita a la Granja Can Jordi

Increïble experiència a la Granja Can Jordi. Els nostres petits exploradors van viure una jornada inoblidable, donant voltes amb el tractor, pujant a ponis, presenciant el naixement d’un pollet i connectant amb la vida rural en trobar-se amb vaques, cabres, conills, ovelles, pollets, porcs i vedells, als quals els van poder donar de menjar. Us recomanem moltíssim la visita a l’Aula rural de Palaudàries, tornarem!

Preparats per la gran pantalla!

Aquestes setmanes hem gravat i editat els nostres curts, escrits, gravats, dirigits i editats pels alumnes de sisè i amb l’ajuda dels professionals de Teleduca, que ens ajuden amb el projecte de MoPA. Tenim moltes ganes d’ensenyar-vos els resultats!

Iniciem passes mirant cap a Europa

Aquest curs a l’escola hem iniciat el camí per internacionalitzar la nostra escola de diferents maneres. Ens sembla molt interessant i important obrir-nos al món, compartir experiències, posar en ús la llengua anglesa en situacions reals i motivar als nostres alumnes per conèixer món. Hem obert tres camins diferents:

1) eTwinning: des d’Infantil fins a sisè de Primària, hem començat a participar en projectes prèviament acordats i de diferents temàtiques amb escoles d’altres països d’Europa.

2) Escola Acollidora: docents d’arreu d’Europa tenen les portes obertes per venir a visitar-nos i veure com funciona la nostra estimada escola. Aquest mes de març rebrem a mestres de França.

3) Eramus+: hem sol·licitat el projecte Erasmus+ per poder ser nosaltres qui visitin altres escoles d’arreu Europa. Tan mestres, com alumnes. Qui sap… d’aquí poc, potser ets tu qui viatja a França 😉

Som Turistes!

Excursió al Tibidabo.

Les classes de 5è i 6è vam anar d’excursió al parc d’atraccions del Tibidabo. Ens va encantar!

Excursió Parc de l’Oreneta

Els alumnes de 4rt vam gaudir molt de la sortida al Parc de l’Oreneta. Vam visitar l’estació de trens a vapor i vam aprendre coses molt interessants.

Castell de Montjuïc

El grup de tercer hem agafat el funicular i el telefèric  i hem visitat el castell de  Montjuïc. Ens ha agradat molt i ho hem passat molt bé!

Taller a la platja

Els alumnes de 4rt vam anar dijous a la platja a fer un taller molt interessant sobre la preparació de les platges a Barcelona. Ens ho vam passar molt bé!!!

Taller del somnis

Avui hem rebut la visita de un ex alumne de l’escola el David Cano i ens ha fet un taller sobre els objectius i somnis