Treball per reptes amb format intercentres

El Challenge FP, es va celebrar el dilluns 26 de febrer de 2024 a l’Institut de l’Esport de Barcelona, a la sala d’actes de Rosa Sensat, on han participat  33 alumnes d’FP dels instituts: Institut de logística, Institut dels aliments, Institut d’hostaleria i turisme, i nosaltres com a centre amfitrió.

El projecte s’impulsa des de la Direcció General d’FP amb l’objectiu de treballar amb els alumnes tot buscant solucions a problemàtiques reals. Aquests esdeveniments se centren en la ideació i cerca d’una proposta de valor vàlid pel repte que es llença. Aquest any el nostre repte ha estat: Circuits esportius amb perspectiva de gènere, com augmentem el nombre de dones fent esport a l’espai públic de la ciutat?

Un repte que gira entorn d’alguns dels ODS ’30 i que l’Institut Barcelona Esports (IBE) de l’Ajuntament de Barcelona, en el marc de la Mesura de Govern Esport i Gènere (juny 2022), i més concretament en la línia d’acció d’Esport a l’espai públic: percepció de seguretat i violències masclistes; fa palesa la necessitat d’abordar l’esport femení a l’espai públic, fomentant la participació de les dones i millorant la percepció de seguretat, per tal d’afavorir una pràctica esportiva més igualitària.

D’aquesta línia d’acció, en deriva l’actuació d’anàlisi, detecció i millora de circuits esportius per caminar o córrer a la ciutat de Barcelona, i és el marc en el qual es fa el llançament del repte urbà “circuits esportius amb perspectiva de gènere”, que cerca solucions innovadores per augmentar l’ús d’aquests circuits esportius per caminar o córrer de la ciutat de Barcelona.

Gràcies a tots els participants i professorat implicat per ajudar-nos a crear un territori més segur, esportiu, equilibrat, sa i sostenible.

Agraïm el suport de #educaciocat i #impulsfp, #emprenFp #innovafp #FPChallenge