VOLEM LA PLATJA NETA!

Durant les últimes setmanes, l’alumnat de 1r d’ESO ha tingut l’oportunitat de participar en el programa educatiu “Volem la platja neta!” ofert pel Servei de Medi Natural i Litoral del Consell Comarcal del Garraf. Aquesta activitat de sensibilització i educació ambiental està dirigida a les escoles de la comarca del Garraf, i té com a objectiu proporcionar a l’alumnat la informació i les eines necessàries per conèixer els espais naturals del seu territori, visualitzar la importància de la gestió adequada dels residus i comprendre l’impacte ambiental que poden generar.

El programa “Volem la platja neta!” té diversos objectius. En primer lloc, busca sensibilitzar els joves sobre el dret de gaudir d’un medi no degradat i el deure de conservar-lo. Així mateix, fomenta la participació social i ciutadana en la conservació dels entorns naturals, amb l’objectiu de contribuir a la millora dels espais més propers.

D’altra banda, el programa té com a objectiu fer que els alumnes coneguin els espais naturals del seu territori, i intercanviïn inquietuds i coneixements respecte d’aquests. Això permet als joves desenvolupar una consciència crítica i compromesa amb el seu entorn natural, i fomenta la seva implicació en la seva preservació.

Finalment, una altra part important del programa és la conscienciació sobre l’impacte dels residus en la biodiversitat marina. Els alumnes aprenen com els residus que es llencen a les platges i als mars poden tenir un efecte devastador sobre els éssers vius que hi habiten. Així, es promou la gestió adequada dels residus i la seva correcta eliminació.

En resum, el programa “Volem la platja neta!” és una iniciativa educativa molt important que busca fomentar la consciència ambiental i el compromís dels joves amb la conservació del seu entorn natural. Gràcies a aquesta activitat, els alumnes de 1r d’ESO han pogut aprendre sobre la importància de la gestió adequada dels residus, la necessitat de preservar els espais naturals i la seva relació amb la biodiversitat marina.