Alguns fets sorprenents de Dinamarca

Sòc l’Ona Liu, una estudiant de 1r de batxillerat C de l’institut Joan Ramon Benaprès, i vaig anar d’Erasmus durant el mes de gener juntament amb els meus dos companys, el Diego i la Martina, a Dronninglund, un poblet de Dinamarca. Allà vam ser acollits per dues famílies meravelloses que ens van fer sentir com a casa, i a l’

escola on anàvem, tant els alumnes com els professors, també ens van integrar molt en la seva cultura i costums. Les activitats en que vam participar eren molt interessants, especialment els museus d’art i arquitectura, patinar sobre gel a la plaça central d’Aalborg (una ciutat a prop de la zona on estàvem), i on ens ho vam passar millor va ser fent vida nocturna els caps de setmana a l’escola, i amb el musical en directe que van preparar els alumnes de l’escola l’últim dia de l’estada. Però van haver-hi algunes coses que em van semblar bastant xocants i úniques de la seva cultura i que he volgut compartir amb vosaltres.

Durant els àpats vaig notar que la seva dieta es basava en menjar moltes patates i de múltiples formes. Per exemple, quan feien mandonguilles les acompanyaven amb patates bullides, patates fregides de bossa i patates al forn. A més a més, em va sorprendre que l’aigua de l’aixeta tenia molt bon gust i la que bevien habitualment.

També, una expressió que utilitzaven molt era “Hygge”. Consisteix a desestressar-se i desconnectar de l’enrenou de la vida diària per apreciar les coses més senzilles de la vida i passar temps de qualitat amb els éssers estimats. És molt habitual fer “Hygge” a Dinamarca i és una experiència molt relaxant i enriquidora.

Per acabar, deixar un nadó fora de casa fent la becaina pot semblar inusual, però per a la cultura danesa és molt habitual i segons ells, el fred t’aporta molts beneficis per a la teva salut.

Aquestes són algunes curiositats que vaig veure durant la meva experiència. Espero que us hagin agradat i no dubtaria a recomanar aquesta experiència increïble a aquells que vulguin viure nous estils de vida, conèixer noves cultures i fer nous amics. Us asseguro que val molt la pena, perquè aquest record i vincle que has creat amb el lloc i les persones que t’han acompanyat és únic i inoblidable.

Tak! (gràcies!)