Actualització informació Covid

Benvolgudes famílies,

Acabem de tornar de vacances i, malauradament, els casos de Covid estan augmentant molt ràpidament, com en moltes altres localitats.

El Departament d’Educació ha actualitzat el protocol amb dues novetats:

• L’alumnat i professorat de tots els ensenyaments que hagin estat positius per covid-19 en els darrers tres mesos (independentment del seu estat vacunal) no s’hauran de fer TAR quan hi hagi un cas positiu al grup de convivència i podran continuar anant a l’escola amb normalitat.
  • L’alumnat i professorat que presentin​ simptomatologia compatible amb la covid-19, cal que es facin una prova diagnòstica. Aquestes persones no podran assistir al centre fins que no tinguin el resultat: si són positives s’hauran d’aïllar i si són negatives podran tornar al centre un cop hagin millorat els símptomes (en què cal haver estat 24 hores sense tenir febre)​.​​

D’altra banda, continuen vigents les novetats que es van introduir en el protocol publicat el 9 de gener, i que són les següents (afegim les que afecten a secundària):

• ​Amb relació a la gestió dels contactes estrets, es consideren “immunitzades” les persones que han rebut la pauta de vacunació completa (14 dies després d’haver rebut la darrera dosi) i/o les que han passat la malaltia (amb prova diagnòstica que ho confirmi) en els darrers 90 dies (3 mesos).
  • Les persones immunitzades que són contacte estret, queden exemptes de fer quarantena, si bé han de reduir la seva interacció social i estar amatents a l’aparició de qualsevol dels símptomes esmentats en el protocol. Si n’apareix algun, cal que es quedin a casa i que contactin per telèfon, o a través de La meva salut, amb el seu centre d’atenció primària.
  • El període de quarantena (per contacte estret) i el període d’aïllament (per positivitat) en persones asimptomàtiques o amb símptomes lleus passen de 10 a 7 dies. ​

Tenint en compte això, us comuniquem el següent:

1. Amb la situació actual ens estem trobant que encara que les famílies aviseu al centre que l’alumne/a és positiu/va aquest/a no apareix registrat/da al sistema Traçacovid del Departament de Salut fins 24h o 48h després. A partir d’ara, en el moment que ens informeu que el vostre fill o la vostra filla és positiu, confinarem  l’alumnat no immunitzat d’aquell grup.
  2. Ja no lliurarem cap carta ni a l’alumnat immunitzat ni al no immunitzat, perquè les famílies ja en tenen constància a l’aplicatiu La Meva Salut. Però sí que ho comunicarem via correu electrònic com hem fet fins ara.
  3. En el cas de l’alumnat immunitzat ja no és obligatori anar a fer-se un TAR. En cas que sí que vulguin fer-se aquest TAR, abans d’anar a una de les 3 farmàcies referents a Sitges (BENAZET, Camí Capellans núm. 23; M. TORRENTS LORCA, Sant Mus núm. 1 i M.MASAGUÉ SANZ, Carretera de les Costes, núm. 20), hauran de consultar l’app de La Meva Salut per confirmar que està registrat. Si no hi apareix, hauran d’esperar, perquè fins que no hi aparegui, a la farmàcia no els podran fer el test.
  4. En el cas de l’alumnat no immunitzat, s’ha de confinar els dies establerts per Salut que, a dia d’avui, són 7 dies. I comunicar-se amb el CAP o el 061 en el cas que apareguin símptomes. En el cas que sortís un altre positiu  en el mateix grup, el confinament s’allargaria 7 dies més des del nou positiu.
  5. Dit això, us demanem que si el vostre fill o la vostra filla té símptomes compatibles amb Covid, extremeu al màxim les precaucions. Tenint en compte la gravetat de la situació actual i l’augment de casos, us demanem al màxim la vostra col·laboració en aquest sentit i que, en la mesura del possible, espereu uns dies fins que els símptomes remetin per portar-los de nou al centre.
  6. Continuarem mantenint actualitzat l’espai “Què hem fet avui a classe” per a cada matèria al Classroom (1r i 2n d’ESO) o al Suro Virtual o Classroom (la resta d’estudis del centre) perquè l’alumnat que està confinat pugui saber què és el que ha d’anar fent.

Gràcies per la vostra col·laboració

La Direcció

1. Mariana

La medida de confinar a los alumnos “no inmunizados” estando sanos es altamente discriminatoria. Deberían poder volver a la escuela con una prueba negativa al igual que los alumnos inmunizados que son la mayoría, siendo por eso los que más se enferman y siendo todos igualmente contagiosos.