El PFI de Jardineria visita el Conjunt Monumental d’Olèrdola

L’alumnat del PFI de Jardineria 🌱 ha realitzat una sortida formativa al Conjunt Monumental del Castell de Sant Miquel d’Olèrdola🏰, en la qual ha combinat una visita teatralitzada 🎭 amb una ruta caminant 🚶‍♂️🚶‍♀️ pels entorns del recinte.

L’activitat s’ha iniciat amb la visita teatralitzada a càrrec del personatge de la Guisla 👩‍🌾, una dona que residia a Olèrdola l’any 1003 ⏳, que ha apropat l’alumnat als coneixements tradicionals sobre les plantes remeieres 🌿 i els usos medicinals de les herbes del bosc 🌳, posant en valor la saviesa popular 📜 i la transmissió de coneixements al llarg del temps.

Posteriorment, s’ha realitzat la ruta a peu per fora de les muralles del conjunt monumental 🚶‍♀️🏞️, en la qual han descobert l’espai natural que envolta la muntanya d’Olèrdola ⛰️, un enclavament estratègic als contraforts del massís del Garraf 🗺️. Durant el recorregut, l’alumnat ha visitat espais com el Pla dels Albats, l’església de Santa Maria ⛪ i les tombes antropomorfes excavades a la roca 🪨, i han treballat la relació entre paisatge 🌄, història 📖 i activitat humana 👥.

També s’ha aprofundit en l’observació de la vegetació mediterrània 🌾, l’evolució del paisatge ⏳ i les estratègies d’adaptació de les plantes 🌿 en l’entorn i en condicions ambientals exigents ☀️💨.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut