Job shadowing a Brescia

During this academic year, two teachers from Espriu, Núria Tarroja (from the English department) and Sònia Méndez (Art), have participated in an Erasmus job shadowing experience in Brescia (Italy). This opportunity allows educators to accompany a teacher in their own country during their typical workday, with the aim of learning strategies that can later be applied in their own school.

Both teachers conducted their stay at the Liceo Statale Veronica Gambara. Núria Tarroja taught conversational classes in Spanish to groups ranging from the first to the fifth year of Italian high school, and also attended various English language and literature classes. The highlight of her stay was the excellent organization and the punctuality observed. Many of the classes emphasized oral expression, especially from the third year of high school onwards.

Sònia Méndez shares the same view, describing the experience as highly enriching. In addition to observing some classes, Méndez taught Art History lessons to students about Leonardo da Vinci, Verrochio, and Botticelli, as well as giving a lecture to music students on the Etruscan city.

Job shadowing in Brescia

Durant aquest curs dues professores de l’Espriu, la Núria Tarroja (del departament d’Anglès) i Sònia Méndez (Art) han fet una estada d’Erasmus a la ciutat italiana de Brescia, en el que es coneix en anglès com a job shadowing. Es tracta d’una oportunitat que tenen els docents, en el marc del programa internacional Erasmus+, per acompanyar un professor al seu país durant la seva jornada típica de treball amb l’objectiu d’aprendre estratègies que després es puguin aplicar al propi centre.

Les dues professores van fer la seva estada al Liceo Statale Veronica Gambara i, en el cas de Núria Tarroja, va fer classes de conversa en castellà en grups des de primer a cinquè curs del batxillerat italià, i va assistir a diferents classes de llengua i literatura anglesa. De la seva estada destaca la bona organització del centre i la puntualitat. A més, moltes de les classes potencien l’expressió oral, sobretot a partir de tercer de batxillerat.

En aquest aspecte també coincideix Sònia Méndez, que qualifica l’experiència com a molt enriquidora. A banda d’observar en algunes classes, Méndez també va impartir classes als alumnes d’Història de l’Art sobre Leonardo da Vinci, Verrochio i Botticcelli, i als de cicle d’estudis musicals, sobre la ciutat etrusca.