L’Espriu visita la seu del Parlament europeu a Brussel·les

Del 24 al 26 de maig, un grup de quinze alumnes de segon de batxillerat van visitar la seu del Parlament Europeu de Brussel·les, convidats per l’eurodiputada Clara Ponsatí. Van ser rebuts a les sales del Parlament i varen poder tenir un col·loqui amb la diputada catalana i també amb l’expresident de la Generalitat i eurodiputat Carles Puigdemont.

En el col·loqui, molt cordial, hi va haver testimonis i nombroses preguntes, a més d’explicacions institucionals per part de funcionaris del Parlament. Entre altres qüestions es va animar els nostres estudiants a seguir prenent part en la vida social i els compromisos cívics. La visita a l’hemicicle va ser coordinada per Ton Orobitg i va ser una experiència inoblidable.

També hi va haver ocasió de visitar els llocs emblemàtics de la capital belga: la Grand Place, on hi ha l’Hotel de Ville, Le Pigeon, la Maison du Roi, la Maison des Ducs de Brabant i les cases dels diferents gremis; el popular Manneken Pis; l’església gòtica de Notre-Dame du Sablon; la Place du Grand Sablon, el Parc de Brussel·les on es pot veure el Palau Reial; la Catedral de Sant Miquel i Santa Gúdula i les conegudes Galeries Saint Hubert. I també van poder gaudir de la xocolata, els gofres i moltes especialitats gastronòmiques de la capital belga.

El viatge ha estat enriquidor i molt aconsellable. Aquests alumnes han participat els darrers anys com a Ambaixadors del Parlament Europeu a nombroses activitats a l’institut i en altres esdeveniments formatius.