Infopoint EPAS a l’Espriu

Els alumnes ambaixadors juniors del Parlament Europeu de la matèria optativa de 1r de Batxillerat «Ciutadania, Política i Dret» van crear l’Infopoint durant el primer trimestre i que durant el curs es podrà visitar.
L’Infopoint és un punt d’informació sobre la Unió Europea i les activitats que el centre desenvolupa en el projecte EPAS (Escola Ambaixadora del Parlament Europeu).
La idea d’aquest any de fer l’Infopoint ha estat seleccionar els pilars bàsics a tractar al llarg del curs, com són la memòria històrica/ democràtica, Patrimoni cultural / històric, el medi ambient i sostenibilitat, la cultura i tradicions, l’economia i sostenibilitat, la història de la Unió Europea, els drets fonamentals, la igualtat de gènere, el principi de solidaritat, la identitat, els valors de la Unió Europea i les institucions transparents i democràtiques.

A partir d’aquests punts es faran activitats relacionades, les quals estan exposades al web del centre.
L’Infopoint compte amb dos espais: el primer amb exposicions temporals i el segon espai amb continguts exclusius de la Unió Europea.
Durant el primer trimestre i segon trimestre, els ambaixadors juniors del Parlament Europeu han fet un eix cronològic de la creació de la CEE i de la Unió Europea, una explicació de les principals institucions que formen part de la UE i cartells sobre «Què és la identitat europea?». Paral·lelament, tot acompanyant Infopoint, hom pot trobar pamflets informatius sobre la moneda, el medi ambient… (informació rebuda de les oficines del
Parlament Europeu de Barcelona i Madrid). A més hi ha un petit espai destinat a notícies actuals de la EU.
A mesura que anem avançant el curs, la informació s’anirà actualitzant.

Us animem a visitar l’Infopoint d’Europa!