Neix el projecte pilot «Escolteu-nos» per donar veu als joves gironins i acostar-los a la vida política

Tretze alumnes de l’Institut, que són ambaixadors juniors del Parlament Europeu, han visitat la Diputació de Girona per conèixer-ne el funcionament i, d’aquí d’unes setmanes, ells mateixos protagonitzaran un ple al saló de sessions.  Aquesta iniciativa està inclosa com una activitat més del projecte Escola Ambaixadora del Parlament Europeu i compte amb la col·laboració de la ONG Solidàries i la Diputació de Girona.

Aquesta activitat es portarà a terme en diferents sessions a la Diputació de Girona i de treball a l’aula a l’Institut. Té com objectiu apropar els joves a les institucions polítiques i, concretament, veure el funcionament de la Diputació de Girona, amb la finalitat de comparar-ho a nivell d’altres institucions europees. Els estudiants formen part d’aquest projecte pilot “Escolteu-nos“, una iniciativa que neix amb la voluntat d’incidir en el coneixement i la identificació dels joves ambaixadors del Parlament Europeu amb les institucions democràtiques. Atès que els joves són el futur d’aquest país i de la Unió Europea, es considera important que coneguin, a fons i des de dins, el funcionament de l’Administració pública. Gràcies a la Diputació de Girona, s’ha pogut treballar perquè la vida política estigui cada vegada més a prop d’aquest alumnes i els n’ha fet partícips.  Paral·lelament, amb aquest projecte es promou els ODS 4 (Educació), el 16 (Pau, justícia i institucions sòlides) i el 17 (Aliances per obtenir els objectius).

La primera activitat de la visita ha consistit amb la rebuda al saló de sessions de la corporació del president de la Diputació de Girona, Miquel Noguer.  En la visita també hi han estat presents un representant de cada grup polític amb representació a la Diputació: el diputat de Desenvolupament Sostenible, Joan Fàbrega (ERC); Jordi Xargay (Junts per Catalunya), Pere Casellas (PSC), Marta Guillaumes (CUP), Gisela Saladich (Independents de la Selva) i Carles Motas (Tots per l’Empordà), a més de la professora Imma Serra i la pedagoga de la Coordinadora d’ONGS, Núria Palomar.  Després de la trobada al saló de sessions, l’alumnat de la matèria optativa «Ciutadania, política i dret» de primer de batxillerat ha pogut conèixer el funcionament de l’ens supramunicipal, amb trobades específiques amb els representants dels diferents grups polítics, i també amb el secretari i la interventora.

Aquest projecte pilot inclou dues visites més a la corporació. Seran el proper 21 de febrer, que es tornaran a reunir amb els grups polítics i presenciaran el desenvolupament del ple ordinari de la Diputació, i el 16 de març, que ells mateixos protagonitzaran un ple en el qual debatran una moció que hauran treballat prèviament a l’institut.  El projecte, doncs, pretén també esdevenir un altaveu per a aquests joves, perquè cadascun d’ells hi pugui expressar les seves inquietuds polítiques.