“Que no te la prenguin! Defensem la democràcia de la desinformació” arriba a l’Espriu amb un taller per a l’alumnat de BAT1

Alguns alumnes de primer de batxillerat, els quals cursen la matèria d’Història del Món Contemporani i són ambaixadors júniors del Parlament Europeu, van participar en un taller sobre desinformació en el marc de les eleccions europees el passat dilluns 8 d’abril.
El taller va comptar amb la presència de la consellera d’Acció Exterior i Unió Europea, Meritxell Serret i Aleu, la qual va anar acompanyada del cap de l’Oficina del Parlament Europeu de Barcelona, Sergi Barrera, la delegada del govern de Girona de la Generalitat de Catalunya, Laia Cañigueral, diferents regidors de l’Ajuntament de Salt i l’inspector d’ensenyament Guillem Lunar.

Aquest taller forma part de la iniciativa “Que no te la prenguin! Defensem la democràcia de la desinformació, Edició Eleccions europees 2024”, impulsada per l’Oficina del Parlament Europeu a Barcelona i el Departament d’Acció Exterior i Unió Europea. El projecte està adreçat a gairebé 700 estudiants d’entre tercer de Secundària i primer de Batxillerat, en el marc del programa d’Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu o Escoles Mentores del Parlament Europeu.
Dels setze centres educatius de Catalunya que participen en aquest programa i de les quatre escoles mentores, la Consellera i el cap de l’Oficina del Parlament Europeu van escollir el nostre institut per participar en el taller i compartir les seves experiències i mantenir una conversa amb el nostre alumnat.

En aquest taller, els alumnes van aprendre què és la desinformació i quines formes adopta, com aquesta afecta el procés democràtic, així com els mecanismes de verificació digital existents que permeten fer-hi front. El taller té com a objectiu promoure una participació lliure en el projecte europeu sense interferències, a la vegada que s’intenta revertir la desafecció del jovent envers la Unió Europea.El taller va tenir ressò a diferents mitjans de comunicació, entre els quals destaquem Notícia a la web de TV3, TVGirona (des del minut 4), al Web Parlament, Diari de Girona, Premsa Generalitat, El Punt Avui, Europa Press. Clip de vídeo a TV3 Telenotícies.