DENIP 2022

Cada 30 de gener se celebra el DENIP, el Dia Escolar de la No-violència I la Pau, una data assenyalada per a totes les escoles i instituts, en la qual es duen a terme activitats i iniciatives per promoure valors com la tolerància, la solidaritat, el respecte als Drets Humans, la no-violència i la pau. Enguany, a l’institut Salvador Espriu, divendres passat es va fer un pla especial per cada curs per tal de visualitzar la diada.

1r d’ESO: Commemoració de les víctimes de l’Holocaust

Paral·lelament, dijous 27 també es commemoren les víctimes de l’Holocaust. És per això que a 1r d’ESO vam reflexionar sobre la importància de la no-violència a través d’activitats sobre els conceptes “guerra” i “pau”. Entre altres aspectes, vam fer un mural amb les idees i arguments que sorgeixin sobre la “pau a l’institut”. El van presentar als alumnes de 4t d’ESO i el van penjar a les parets de l’institut. Finalment, vam visualitzar la pel·lícula That’s what I am

2n d’ESO: Famosos que han lluitat per la pau

A 2n d’ESO, vam reflexionar sobre personatges que han lluitat per la pau al món. És per això que es va crear una presentació power point que durant tota la setmana es podrà visualitzar a la televisió de l’institut. El mural (resum de l’exposició) el van presentar als companys del grup classe i el vam penjar a les parets de l’institut. Serà com una “biblioteca-galeria” de la vida de personatges importants en la lluita per la pau. Finalment, vam visualitzar la pel·lícula Invictus.

3r d’ESO: Impacte de les guerres actuals

A 3r d’ESO, vam tractar el tema de les guerres i els conflictes arreu del món i vam analitzar per què passen i com es podrien evitar. És per això que vam elaborar un gran mapa del món on es mostren alguns dels conflictes que es produeixen al món en l’actualitat. Aquest mapa s’exposarà al passadís del primer pis de l’institut, per tal que tots els companys i les companyes del centre, siguin del curs que siguin, puguin conèixer aquesta realitat.

4t d’ESO: Reflexió sobre la crisi dels refugiats

Finalment, a 4t d’ESO, vam tractar el tema de la crisi dels refugiats, una de les conseqüències de les guerres de la qual es parla sovint arrel del conflicte sirià. D’aquesta manera, vam intentar posar-nos en la pell d’aquelles persones que han hagut de deixar casa seva i tot allò que estimen fugint d’una guerra de la qual no són responsables i vam intentar transmetre els nostres coneixements als companys més petits, els de 1r d’ESO, que també van treballar la importància de viure en pau. L’objectiu va ser la creació de petites grans històries de vida basant-nos en testimonis reals de refugiats.