Jornada de Formació Professional a l’Espriu

Dimarts passat, 16 d’abril, la formació professional a l’Institut Salvador Espriu va viure un dia molt especial: la seva Primera Jornada d’Orienta – Espriu FP, on varen participar tots els alumnes i professorat dels cicles formatius del centre.

Es van fer diferents activitats durant el dia.  Al matí, a les instal·lacions de la Coma Cros, es va fer la presentació inaugural a càrrec de Joan Martin, regidor de l’Ajuntament de Salt i del nostre director, en Xavier Serra. Posteriorment, Ivan Ricard, Coordinador de FP Girona, va parlar sobre el futur de la FP i les novetats de la nova llei. I a continuació, Cristina Cots, directora de l’Àrea de Comerç, Turisme i Formació de la Cambra de Comerç de Girona va fer una xerrada sobre la incorporació al món laboral i possibilitats de formació per part de les organitzacions empresarials.

Després d’un merescut descans, la sessió matinal es va tancar amb una taula rodona amb la presència de cinc professionals que van explicar els seus inicis en un cicle de grau mig, la seva transició al món laboral i, en alguns casos, la seva experiència emprenedora. Els ponents varen ser els exalumnes Ayub Nakmoussi (BDR Group), en Jordi Geronès (Vertical Emotions), Foad Ahdadou (professor i empresari), en Sergi Vidal (JAR) i en Faly Doumbouya (Tècnic Superior). Molt encertades les seves conclusions: molt important l’actitud en el treball, la resiliència, la passió pel que fas, l’especialització i aprendre dels que tenen experiència al teu voltant.

A la tarda, a les instal·lacions de l’institut, es varen desenvolupar un conjunt de tallers especialitzats per a cada família professional. Per a informàtica es varen impartir tallers de fibra òptica, realitat virtual, impressió 3D, reparació de mòbils, orientació per CFGS a IES Montilivi i DAM Videojocs (IES Rafel de Campalans). Per a Jardineria, tallers de floristeria, estampació de teles amb flors i taller de grimpada. En el cas de GUIAMN es va organitzar un speed job dating, amb la presència de 12 empreses del sector que varen fer entrevistes de treball a tots els alumnes.

Una gran jornada professional. Satisfets per la feina feta.