Els delegats i les delegades de l’Espriu són… genials!

El passat dimecres 24 d’abril de 2024 es va celebrar una reunió general dels representants d’alumnes de tots els cursos de l’Institut que s’hi van voler inscriure. Podeu veure com va transcórrer la jornada fotogràficament en aquest àlbum.

La tronada es va fer amb una activitat de caràcter acadèmic i formatiu al gimnàs del centre i a la biblioteca, amb un pla que es pot veure en la presentació de l’esdeveniment. Cal dir que -després de la pandèmia Covid-19- ha estat el primer Global Meeting de delegats i subdelegats de classe, i ha resultat un experiment molt enriquidor. Podem veure un Mentimeter que es va fer durant la sessió. Hi van participar el 91,5% dels representants de l’ESO i una mica més del 25% dels de la postobligatòria (cal dir que per a alguns era un període d’exàmens trimestrals i per a altres hi havia classe).

L’activitat va durar dues hores i va consistir en una introducció sobre el paper i la responsabilitat dels nois o noies que representen els seus companys, seguida d’una dinàmica d’Ice breaking, de coneixença. Molts dels delegats, de diferents cursos, no havien encara pogut parlar mai. La franja d’edats dels nostres estudiants va des dels 12 anys fins als 18, o més i tot.

Tot seguit, es va continuar amb un berenar informal, mentre es projectaven imatges del curs i sonava música escollida per alguns representants. Es van fer dos grups per aplicar la tècnica del “Temps de cercle” (Circle Time), ben coneguda a molts països, especialment a Anglaterra. Es tracta d’un reunió entre iguals, en la qual parla només qui té l’objecte singular i es van responent -si es vol- unes preguntes que gestiona un facilitador. En aquest cas, va ser dos grups d’unes 25-27 persones cada un.

Al final de la tarda, es va seguir amb unes conclusions, l’anunci d’uns videoclips motivacionals i un joc -tipus Kahoot-, amb 5 guanyadors premiats. Les 20 preguntes feien referència al coneixement que tenim del centre (qui és qui, on són les coses, quins estudis es fan, etc.). Tota la jornada es va valorar molt positivament. La satisfacció general era notable, i alguns docents també hi van poder participar ben activament.

A tothom, moltes gràcies! I això s’ha de repetir.

Referències ràpides:

Àlbum Google Photos. Només conté una petita selecció de les imatges.

Presentació

Mentimeter