ERASMUS+ PROGRAMA MOBILITAT CFGM , VET Vocational Education and Training

PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS PROGRAMES D’INTERCANVI:

Aquest curs tornem a posar en marxa el programa de mobilitat Erasmus + per tal que aquells alumnes que estigueu interessats en realitzar les pràctiques en empreses (FPCT) a l’estranger pugueu formar-hi part.

El termini de presentació de sol·licituds  comença el 23 de setembre fins el divendres 7 de novembre de 2023 (ambdós inclosos).

Els alumnes interessats cal que enviïn aquest model de Sol·licitud  al correu de la coordinació de mobilitat mobilitat@iesmonturiol.net dins del termini establert.

Podeu consultar les puntuacions dels candidats a participar en l’Erasmus 23/24 a partir del 22 de gener del 2024 en els següents enllaços:

De moment podeu consultar les baremacions dels seleccionats el curs passar per fer-vos una idea del procediment.

Erasmus + Perruqueria i cosmètica capil·lar 23/24 Baremació

Erasmus + Estètica i bellesa 23/24 Baremació

Erasmus + Electromecànica de vehicles automòbils 23/24 Baremació

Erasmus +  Instal·lacions elèctriques i automàtiques 22/23 Baremació

Erasmus + Manteniment electromecànics 22/23 Baremació

Període de reclamacions de resultats de 22 de gener al 2 de febrer de 2024 en el mateix correu de la sol·licitud.
QUÈ ÉS?
  • Consisteix en cursar total o parcialment el Mòdul de Formació Pràctica en Centre de Treball (FPCT) en una empresa d’un altre país.
  • Oferim des de l’Institut als nostres estudiant de CFGM la possibilitat d’ampliar la formació, mitjançant una estada professional a l’estranger.
  • Enguany es participarà CFGM:

Perruqueria i cosmètica capil·lar.                           Montpeller (França)

Estètica i bellesa.                                                     Montpeller (França)

Electromecànica de vehicles i automòbils            Lyon (França)

Instal·lacions elèctriques i automàtiques             Kemptem (Alemanya)   Bianual

Manteniment electromecànic                                  Kemptem (Alemanya)   Bianual

La durada de l’estada és de 30 dies aproximadament segons el programa vigent.

• Es rep la subvenció de la Comissió Europea.
QUÈ FEM?
  • Presentació i Estada a l’empresa
  • Pactar les activitats que pot fer en el PA
  • Fer el seguiment pel qBid
  • Complir l’horari que s’hagi acordat amb l’empresa.
  • Visites culturals en els dies de lleure.
  • Valoració en els Centre de Treball
  • Hi haurà professor/a acompanyant només a l’inici i finalització de l’estada.
  • Reconeixement de pràctiques a l’estranger Erasmus + VET.
OBJECTIUS:
  • El coneixement de la realitat europea, tant en el fet diferencial de la llengua, cultura i la història com en el que tenen de comú tots els Estats i les nacions que formen Europa, ja que això és bàsic per poder participar plenament en la construcció de l’Europa d’avui i del futur.
  • L’objectiu de les estades en empreses es basen en tres punts primordials: el professional, (fer part de la FPCT en una empresa estrangera), el lingüístic i el cultural.
  • En el camp educatiu i professional, poder conèixer altres maneres de fer per valorar i millorar, si cal, els mètodes propis de formació acadèmica i professional, així com promoure la integració i l’intercanvi d’experiències dels nostres alumnes amb alumnes estrangers i amb els treballadors de les empreses a on es facin les pràctiques.
  • Potenciar les actituds de respecte vers altres cultures i altres maneres de viure.
  • Presentar el país d’acollida (geografia, història, cultura, llengua, etc.)
  • Reforçar la llengua del país d’acollida o la llengua de comunicació per afavorir la interrelació cultural i personal.
  • Analitzar i intercanviar coneixements sobre les capacitats que ha de tenir un bon professional de la perruqueria ambdós països per veure’n les diferències i les semblances.
  • Motivar la formació permanent com a eina bàsica d’incorporació al món productiu.
  • Fer pràctiques en empreses d’un altre país per veure’n el funcionament i entendre millor el que vol dir la integració europea.
  • Relacionar-se amb gent d’un altre país i una altra cultura i llengua per afavorir les actituds de solidaritat i tolerància.

A continuació compartim amb vosaltres fotografies  de les experiències Erasmus que han tingut ex-alumnes del nostre centre.

US ANIMEU?

ERASMUS PERRUQUERIA I COSMÈTICA CAPIL·LAR, MONTPELLIER, JUNY 2019