Proves de Compleció ESO (GESO)

Cada any es convoquen proves per a l’obtenció del títol de graduat en educació secundària obligatòria, per als alumnes que no l’hagin obtingut en finalitzar l’etapa. En aquest apartat hi trobareu tota la informació necessària per a l’organització d’aquestes proves.

Alumnes que poden presentar-s’hi

Els tres requisits que han de reunir els alumnes per poder presentar-se a aquestes proves són:

1. Haver finalitzat l’ESO l’any 2022 o 2023.
  2. Tenir almenys 18 anys o complir-los dins de l’any 2024.
    També hi pot concórrer l’alumne/a que faci els 17 anys l’any 2024 sempre que compleixi alguna de les condicions següents:
    – Tenir un contracte laboral que l’impedeixi assistir al centre en règim ordinari.
    – Trobar-se en procés d’obtenció d’un permís de treball (alumnat estranger).
    – Ser esportista d’alt rendiment.
  3. Haver cursat l’ESO (el 4t curs inclòs) sense haver obtingut el títol i amb un màxim de cinc matèries suspeses.

En aplicació d’aquests requisits, queden exclosos de les proves els alumnes inscrits per repetir 4t d’ESO en el present curs 2023-2024. En canvi, hi poden concórrer els alumnes que estan matriculats a ensenyaments d’adults o a l’Institut Obert de Catalunya, sempre que compleixin els tres requisits abans esmentats.

Calendari

Termini de presentació de sol·licituds d’inscripció Del 29 de gener al 12 de febrer de 2024
Publicació al tauler d’anuncis del centre del calendari de les proves i de les llistes d’admesos i exclosos Entre el 13 i el 19 de febrer de 2024
Termini de presentació de reclamacions a les llistes d’admesos i exclosos Del 20 al 23 de febrer de 2024