VMware aposta per la formació professional impartint tallers als cicles d’informàtica

L’Acadèmia Multicloud de l’empresa líder en sistemes de virtualització VMware ha impartit dues sessions teòrico-pràctiques als cicles de la família professional d’Informàtica de l’Institut Milà i Fontanals (Igualada). Aquestes experiències han estat pioneres dins la Formació Professional i demostren, un cop més, la necessitat d’apropar els productes i les tendències tecnològiques del món empresarial a l’aula.

El passat 24 d’abril, els experts en la matèria Josep Terradellas i Gabi Rosell van impartir la sessió de “Virtualització, SDDC i Cloud” a l’alumnat de 2n del CFGM de Sistemes Microinformàtics i Xarxes (SMX). A través de la realització de la pràctica al laboratori virtual de la companyia (VMware Hands-on Labs) van poder accedir i tenir una primera presa de contacte amb la plataforma de gestió vSphere de servidors virtuals. Si una cosa ofereix la virtualització, és flexibilitat. Deixem de dependre del maquinari i ens centrem a crear clústers de recursos que s’assignen sota demanda. D’aquesta forma s’optimitza l’ús dels servidors, l’emmagatzematge i la capacitat de còmput. El nou repte s’encamina en organitzar el ‘caos’ que representa l’ús de diferents serveis ubicats en clouds de diferents proveïdors.

I el recent 8 de maig, l’alumnat de 2n dels CFGS de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma (DAM) i Desenvolupament d’Aplicacions Web (DAW) van assistir a la jornada titulada “Contenidors i Kubernetes”. De forma telemàtica, l’expert sevillà Antonio Gámez i de forma presencial l’amant de les hackathons Cori Ávila, van conduir la sessió. L’alumnat va poder familiaritzar-se amb la construcció de contenidors que faciliten el desplegament d’aplicacions de forma més eficient. Davant la quantitat d’informació transmesa i la intensitat del taller, també es va oferir a l’alumnat accés al laboratori virtual “Containers, Docker and Kubernetes” per a practicar i reforçar els aprenentatges presentats.

Agraïm la transferència de coneixement i experiència al conjunt d’experts que ens han visitat així com la iniciativa per part de Multicloud Academy de contribuir a la formació de la pròxima generació de professionals de la indústria tecnològica.