Sistemes Microinformàtics i Xarxes (SMX) visiten Mare Nostrum 4

El passat divendres, 21 de febrer, els alumnes del cicle formatiu de grau mig de Sistemes Microinformàtics i Xarxes (SMX), van visitar les instal·lacions del Mare Nostrum 4 ubicades al BSC (Barcelona Supercomputing Center), es tracta del Centre nacional de Supercomputació líder a Espanya i centre de referència en aquest camp.

El BSC va ser creat el 2005 i actualment disposa d’una plantilla de gairebé 700 persones.

El Mare Nostrum 4 és el tercer superordinador més potent d’Europa i està ubicat dins la capella de Torre Girona. En les seves instal·lacions hi ha un total de 165.888 processadors i una memòria central de 390 Terabytes. Aquesta potència de càlcul es destina a projectes científics, mèdics, etc. (Més informació: https://www.bsc.es/es/marenostrum/marenostrum/informacion-tecnica)

També es van visitar les instal·lacions del “Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya” (CSUC), espai que ofereix serveis informàtics per la universitat i la recerca. El seu centre de dades ubicat al Campus Nord de la UPC es troba “redundat” al Centre de la Zona Franca i forma part d’una “xarxa dedicada” anomenada “Anella Científica” que a la vegada s’uneix amb les xarxes espanyola (RedIRIS), europea i mundial.

Tot plegat va ser una bona experiència, que va permetre als alumnes de SMX, veure en viu i en directe, un dels Centre de Processament de Dades (CPD) més grans d’Europa.