“Sigues el que vols ser”

Escollir el futur professional no és tasca fàcil, i per això l’alumnat de 2n curs del cicle formatiu de grau mitjà de Sistemes Microinformàtics i Xarxes (SMX) hem assistit al Saló de l’Ensenyament que enguany s’ha celebrat des del 15 al 19 de març a la Fira de Montjuïc.

Amb el lema “Sigues el que vols ser” i emmarcat dins les activitats de tutoria hem fet un bon treball per a la presa de decisions. Aquest procés el vam iniciar amb l’activitat d’autoconeixement, passant per la descoberta de l’oferta acadèmica i culminant amb quins objectius dins del món laboral ens agradaria assolir. Com a novetat, enguany el Saló d’Ensenyament va posar a disposició de famílies i professorat l’anomenat Kitbox com a recurs pedagògic per a facilitar la reflexió dels joves.

L’estona conjunta amb el grup de tutoria i la guia ens ha permès situar els diferents espais, activitats i serveis del Saló de forma ràpida. Donat que tenim inquietuds i interessos diversos, després ens hem dividit en grups més afins en l’àmbit professional i hem visitat els diferents estands per a recollir la informació entorn dels currículums, la localització dels centres, la seva titularitat, l’opció de realitzar estades a l’estranger o el grau d’especialització. Les 3 hores que ha durat la visita, ens ha donat l’oportunitat de recórrer tant el pavelló dedicat a la formació professional, al batxillerat i als estudis d’idiomes com també el segon pavelló dedicat a l’oferta universitària. Tot i que ara com ara encara ens quedi lluny, alguns de nosaltres ho valorem com a possible continuïtat formativa. D’altres companys, que no tenen tan clar quin camí prendre, han fet ús del servei d’orientació individualitzada.

I com que no tot ha de ser treball, entre visita i visita hem participat de les activitats proposades en els diferents espais del Saló. En destaco l’Aula de Tecnologies Multimèdia, on hem competit al joc de realitat virtual “Virtual Dodgeball Championship” amb les ulleres Oculus Quest 2. I tornant del món virtual, ja estem més a prop de fer una tria més conscient del nostre futur formatiu i professional!