Professions de futur – sector químic

Els passats 20, 21 i 27 d’octubre, tot l’alumnat del cicle formatiu d’Operacions de Laboratori (1r i 2n) van poder participar en les xerrades dirigides per professionals del sector de curtits: Felip Combalia, Josep Soler i Joan Carles Peris, respectivament.
Aquestes xerrades tècniques van mostrar el procés productiu de la curtició de la pell, i els seus respectius assajos de qualitat, des de l’entrada de material, la seva preparació, com tot l’adobatge i diferents processos d’acabats. Tot plegat es va seguir amb interès creixent per part de l’alumnat, que va participar i experimentar amb el material ofert pels ponents, i que van poder comprovar que és un sector amb bona incorporació de professionals tècnics i auxiliars.
Aquesta acció conjunta s’emmarca dins el projecte “Professions de futur” que impulsa la Unió Empresarial de l’Anoia (UEA), per tal d’apropar a l’alumnat la realitat empresarial i econòmica del sector de la química en la comarca de l’Anoia. Aquest projecte es va iniciar el curs passat, amb una xerrada multisectorial dirigida per sis ponents del sector químic de la comarca, i té la intenció d’oferir continuïtat tant per l’alumnat de GM com de GS d’Anàlisi i Control, amb xerrades del sector de Gestió de Residus i Paperer, incloent-hi també visites a diferent teixit empresarial de la comarca.