Presentació del Tesla Model X als alumnes d’electricitat i electrònica

El Model X del fabricant americà de vehicles elèctrics Tesla, és el vehicle esportiu tot terreny més segur, ràpid i capaç de la història. Gràcies a la seva tracció en totes les rodes, mitjançant motors elèctrics i una bateria de 100 kWh que proporciona una autonomia de 565 quilòmetres, el Model X posseeix un ampli espai fins a set adults asseguts i tot el seu equipatge. A més, és bojament ràpid, ja que accelera de zero a 100 quilòmetres per hora en tan sols 3,1 segons.

Gràcies al propietari del vehicle els alumnes van poder observar el funcionament del Model X, les seves característiques de sèrie de seguretat activa i a un equipament que proporciona una visibilitat inabastable de forma individual per un conductor. Les vuit càmeres envoltants generen una visió de 360 ​​graus, mentre que els dotze sensors ultrasònics permeten detectar que hi ha al voltant del vehicle. El radar davanter pot veure a través de condicions de pluja densa, boira i pols, i fins i tot per davant del vehicle precedent, el que permet evitar accidents gràcies a que ofereix visibilitat simultània en totes les direccions. El Model X és el primer SUV que aconsegueix una puntuació de 5 estrelles en totes les categories i subcategories, el que significa que és el SUV amb la menor probabilitat de lesions per als ocupants, amb una possibilitat de bolcada que és la meitat que en qualsevol un altre SUV, ja que les bateries allotjades en la part inferior del vehicle baixen sensiblement el seu centre de gravetat.