Preinscripció Curs específic per a l’accés a cicles de Grau Mitjà

Calendari de preinscripció i matrícula 2020-21

Curs específic per a l’accés a cicles de Grau Mitjà

Com a prevenció davant el coronavirus, es promou la preinscripció telemàtica, i el tràmit es podrà fer tot online SOL·LICITUD DE PREINSCRIPCIÓ. S’elimina la necessitat de presentar la sol·licitud i la documentació en paper al centre, i queda substituïda per utilitzar  el formulari telemàtic i enviar la documentació necessària -escanejada o fotografiada- mitjançant un correu a la bústia electrònica oficial del centre demanat en primera opció.

Aquelles famílies que no disposin dels mitjans per dur a terme el procediment telemàtic, i amb l’objectiu de garantir l’equitat, es preveu que disposin d’uns dies per poder lliurar les seves sol·licituds de forma presencial. Per a fer-ho, caldrà demanar cita prèvia al centre que les famílies hagin escollit en primera opció trucant per telèfon o a través d’Internet.

Pel que fa a la cita prèvia, aquesta serà accessible des dels webs de cadascun dels centres i des del web del Departament d’Educació, durant les 24 h del dia. Cada centre determinarà el seu horari d’atenció al públic, segons les necessitats. És per això que els webs dels centres, en un lloc visible, inclouran la informació sobre l’horari, correu electrònic, telèfon, així com l’eina de cita prèvia

Preinscripció

FASES DE LA PREINSCRIPCIÓ DATES
Oferta de places 30 de juny de 2020
Termini per fer i presentar la sol·licitud. De l’1 al 7 de juliol de 2020
Publicació puntuació provisional Del 8 al 9 de juliol
Presentació de reclamacions Del 10 al 13 de juliol
Llistes definitives d’alumnes ADMESOS 14 de juliol de 2020
FASES DE LA MATRÍCULA DATES
Període de matrícula del 15 al 19 de juliol de 2020

La sol·licitud de preinscripció es formalitza i es presenta als centres demanats, junt amb la documentació acreditativa (la presentació de més d’una sol·licitud a centres diferents no implica duplicitat).

Accés

Poden accedir les persones que no tenen el títol de graduat en educació secundària obligatòria o equivalent acadèmic i que l’any en què es matriculen del curs compleixen, com a mínim, 17 anys.

Documentació

Juntament amb la sol·licitud de preinscripció cal enviar per correu electrònic la documentació en el termini establert als centres demanats.

Tothom que es preinscriu ha d’enviar escanejat el DNI, NIE o passaport (si es tracta d’estrangers comunitaris, el document d’identitat del país d’origen).

Les persones menors d’edat també han d’enviar per correu electrònic:

• Escanejat el llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si està en situació d’acolliment, la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  • Escanejat el DNI de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor/a o guardador/a de fet) o, si la persona sol·licitant és estrangera, de la targeta de residència on consta el NIE, o del passaport. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país d’origen.

El criteri de prioritat específic que es fa servir per ordenar les sol·licituds és la qualificació obtinguda en els tres primers cursos d’ESO. El document acreditatiu que cal enviar per correu electrònic és el certificat d’aquesta qualificació.

Les sol·licituds s’ordenen seguint l’ordre decreixent de la qualificació. Quan es produeix un empat es resol mitjançant el sorteig que es fa a cada centre, després de la publicació de la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional.

Calendari

La sol·licitud de preinscripció es formalitza i s’envia per correu electrònic als centres demanats, junt amb la documentació acreditativa (la presentació de més d’una sol·licitud a centres diferents no implica duplicitat).

MOLT IMPORTANT

El 9 de juliol comprovar si esteu admesos a les llistes DEFINITIVES.
Només així podreu formalitzar la matrícula durant les dates indicades

Matrícula

Per cursar aquest curs cal formalitzar-ne la matrícula d’acord amb els criteris fixats pel Departament d’Educació.

L’import de la matrícula per als centres dependents del Departament d’Educació és de 190 euros.

Consulteu els supòsits d’exempcions i bonificacions generals i específiques a l’apartat de preus públics.