CFGS d’Anàlisi i Control de Laboratori van visitar dues instal·lacions de recerca dins la Universitat Autònoma de Barcelona

El passat 12 de març, els alumnes del segon curs de CFGS d’Anàlisi i Control de Laboratori van visitar dues instal·lacions de recerca dins la Universitat Autònoma de Barcelona com a part del mòdul d’Assajos Biotecnològics.

En primer lloc, van visitar l’Institut de Biotecnologia i Biomedicina (IBB) on els van explicar les diferents línies d’investigació i els van introduir breument en el món de la recerca aplicada. Els alumnes van adonar-se de les diferents perspectives i aplicacions de la biotecnologia, tant des d’una vessant biomèdica com agroalimentària. Posteriorment, van visitar els laboratoris comuns on van poder observar els diferents equips relacionats, majoritàriament, amb la microbiologia i la biologia molecular. Finalment, van tenir l’oportunitat d’endinsar-se als laboratoris tropicals on s’experimenta amb peixos zebra (Danio rerio) amb un objectiu de producció i millora agroalimentària.

En segon lloc, van visitar la planta pilot del Departament d’Enginyeria Química, Biològica i Ambiental (DEQBA). Els alumnes van tenir l’oportunitat de veure l’aplicació de la biotecnologia en el camp de l’enginyeria ambiental, concretament dins el món de les aigües residuals urbanes. Van poder gaudir d’una explicació relacionada amb els diferents processos de millora i aprofitament de recursos relacionats amb les aigües residuals des d’un punt de vista microbiològic. En aquest sentit, van poder observar diferents configuracions de bioreactors i la seva aplicació, així com l’ús de diferents sondes per les mesures i control on-line  (pH, salinitat, T o amoni, entre d’altres) de processos biològics.

Voldríem agrair a ambdós centres de recerca el seu temps i dedicació, i sobretot la seva vocació cap a la ciència.