2a Edició MILÀ FASHION DAY

Aquest dimarts 21 de maig ha tingut lloc la segona edició del MILÀ FASHION DAY, una desfilada on les alumnes del Mòdul Dual de segon curs del CFGM de Tècnic creador de moda (Fabricació i ennobliment de productes tèxtils) de l’Institut Milà i Fontanals d’Igualada han presentat les col·leccions de moda creades al llarg de tot el curs. L’espectacle ha tingut molt bona acollida entre alumnes i professorat, que han omplert el gimnàs de l’institut per veure-ho.

Les alumnes Marina Puig i Maria Gallego han ideat tres conjunts “looks” on han aplicat els coneixements adquirits en les assignatures del cicle: Moda i tendències, Materials, Filatura, Tissatge de gènere de punt, Estampació, Acabats, Blanqueig i Tintura, i Patronatge i Confecció. S’han creat peces inèdites de gènere de punt utilitzant les màquines tricotoses rectilínies, i s’ha donat un clar èmfasi en el reciclatge i reutilització de peces de roba, adaptant la roba vella a les noves propostes.

En aquesta edició s’ha comptat amb la col·laboració de l’escola Pia d’Igualada, on alumnes i professores del PFI d’Auxiliar d’imatge personal: perruqueria i estètica, s’han encarregat dels pentinats i del maquillatge dels diferents models de la desfilada, un treball molt elaborat i seguint l’estètica global del look de les dissenyadores, mantenint l’expressió del que elles volien transmetre.

La Marina Puig (a l’esquerra de la imatge) ha dissenyat tres models inspirats en personatges de les pel·lícules de Tim Burton. Concretament, i d’esquerra a dreta, La novia cadàver, Jack i Sally de Pesadilla antes de Navidad (un conjunt reversible, on la model va girar-se les peces durant la desfilada) i el sombrerero loco d’Alicia al País de les meravelles.

El resultat ha estat una col·lecció de looks teatrals i plena de contrastos, entre colors càlids i freds.

La Maria Gallego (segona per l’esquerra), s’ha inspirat en la ciutat de Barcelona per crear els seus tres models. D’esquerra a dreta, els dissenys són: La Sagrada família, els coloms de les Rambles, i el Parc Güell.

Les seves creacions són conjunts més tradicionals, amb combinacions de colors harmòniques, sent el model masculí un look casual/informal i els dos femenins dissenyats per ocasions més especials.