Xerrada de l’expilot de ral·lis Pep Segura a l’Institut Milà i Fontanals d’Igualada

Avui al Departament de Transports i Manteniment de Vehicles de l’Insititut Milà i Fontanals d’Igualada, ens ha vingut a visitar en Pep Segura, expilot de ral·lis del campionat d’Espanya, que ha participat també en camió a la Baja-Aragón o al mític Dakar,… i actualment és propietari de Soloraids, S.L. L’empresa es dedica a fer viatges alternatius i a mida amb tot terreny o moto pel desert del Marroc, amb petits o grans grups, i també organitza una aventura similar no-competitiva als raids dakarians dels anys 80 amb la “Sandraiders”. El motiu de la visita ha estat que el Pep ha portat el seu camió de ral·lis, el camió que per exemple va participar en el Dakar del 2013. Un vehicle totalment preparat pels ral·lis més durs, amb tracció total, 3 bloquejos de diferencial, inflat de rodes automàtic i pilotat des de cabina, suspensions preparades, dipòsits de combustible suplementaris, reforços del xassís,… S’ha fet una xerrada-demostració tècnica-didàctica sobre funcionament, instal·lació, punts a controlar, tasques de manteniment,… etc on el Pep ha pogut explicar també multitud d’anècdotes de les moltes aventures viscudes. S’han fet dues sessions, una a final del matí on han participat els alumnes del cicle de grau mig d’Electromecànica de Vehicles, i la segona a primera hora de la tarda pels alumnes de grau superior d’Automoció. Ha estat molt interessant!!!