Xerrades de llenguatge cinematogràfic a l’institut Mediterrània

Aquesta setmana els alumnes de segon d’ESO del nostre institut han tingut la sort de poder organitzar quatre sessions de llenguatge cinematogràfic amb l’Antonio Barrero, director del FIC-CAT. Li volem agrair la seva col·laboració desinteressada i fidel, ja que ja és el tercer any que ens ajuda a introduir els nostres alumnes en l’univers del cinema.

A segon, estan treballant un projecte sobre la pubertat, que té com a producte final l’elaboració d’un curtmetratge de ficció, d’animació, documental o videoclip. El contingut s’ha de correspondre amb els temes que hem estat estudiant a l’aula en relació amb la pubertat: canvis físics, psicològics, socials i hàbits saludables.

A partir d’unes preguntes que ja havien preparat els alumnes per resoldre els dubtes que tenien sobre la seva producció audiovisual, l’Antonio els va assessorar i aconsellar per dotar els seus curtmetratges de més bona qualitat tècnica.

A més, els va fer comprendre de manera didàctica i amena, amb l’ajuda de curtmetratges molt interessants, tot el treball que s’amaga darrere l’aparença senzilla de qualsevol producció ben elaborada.

Després de les xerrades, els alumnes han començat la gravació de les seqüències i passat Nadal iniciaran el muntatge. Esperem poder celebrar el final del projecte amb un Festival de curtmetratges ben lluït.