El projecte Motiva’t va néixer el curs 2017- 2018 en el Departament d’Orientació de l’Institut Mediterrània de la necessitat de donar una resposta a aquell alumnat que per desmotivació, manca d’interès pels aprenentatges o poca integració i vinculació amb el centre o amb els iguals comencen a fer absentisme, a mostrar actituds o comportaments inapropiats a l’aula, o simplement, dormen o perden el temps durant la majoria d’hores lectives al centre.
Per vincular-los al centre, fer-los sentir útils i valorats i recuperar l’interès per assistir al centre i de retruc a començar-se a portar millor a les classes, vam decidir destinar algunes hores del seu horari lectiu més feixuc a fer tasques útils per a l’institut i alhora interessants i motivadores per ells.
Els diferents objectius d’aquest projecte són:
-
Agafar hàbits socials i laborals.
-
Proporcionar un espai de desconnexió tant per a l’alumne com per al professorat i el grup classe.
-
Treballar la motivació per a un futur món laboral.
-
Augmentar l’autoestima i treballar els aspectes emocionals.
-
Millorar les conductes disruptives.
-
Motivar-los per assistir a l’institut i reduir el seu nivell d’absentisme.
Els alumnes escollits per realitzar aquest projecte, a proposta de l’equip d’orientació, es consensuen entre tots els professors i amb l’aprovació de l’equip directiu. Els grups són flexibles i es poden modificar durant tot els curs. El pacte amb els alumnes també és fonamental perquè aquest projecte tingui èxit i doni bons resultats.
Aquest projecte s’ha desenvolupat de dilluns a dijous durant la 4a o 5a hora, depenent de la disponibilitats de les orientadores. Una orientadora juntament amb el TIS els van a buscar a l’aula i són els encarregats de dur a terme aquestes activitats amb els alumnes.
Al llarg del curs, segons les necessitats, hi ha hagut modificacions als grups. S’han incorporat nous alumnes i altres han sortit del projecte.