Padrins

Partint d’un anàlisi de necessitats del centre, un dels punts millorables del nostre institut ha estat l’acollida i acompanyament del nou alumnat de 1r d’ESO en aquesta nova etapa. A nivell de tutors/es i orientadors/es és correcte, però es podria millorar amb l’acompanyament i suport de la resta d’alumnat de nivells superiors. Per això s’ha plantejat iniciar el Projecte PADRINS, que té els objectius següents:

• Millorar l’acollida al centre i la difusió del nostre projecte de centre, tant a nivell educatiu com al nou alumnat de primer

• Crear un vincle entre padrins i apadrinats que fomenti l’empatia, la col·laboració i el sentiment de pertinença al centre.

• Fomentar l’intercanvi de vivències, coneixements i emocions entre alumnes de diferents nivells.

• Facilitar l’adaptació a la institució del nou alumnat que arriba a primer d’ESO.

• Crear un programa d’activitats previ a la implementació del projecte per donar-lo a conèixer i en el que es formi un equip pilot apadrinament d’alumnes

• Organitzar la rebuda de l’alumnat apadrinat i preparar la benvinguda del proper curs.

• Adquirir competències bàsiques per a desenvolupar les tasques pròpies del padrí o padrina.

• Formar i acompanyar els padrins en les seves tasques.

• Crear eines i espais tant per a la comunicació i el treball cooperatiu, com per la difusió dels productes i les activitats dirigides a l’alumnat apadrinat.

Els alumnes que faran de padrins i padrines són voluntaris de 3r i 4t d’ESO i han passat unes sessions de formació per part del Departament d’Orientació.

Els alumnes apadrinats són tots els alumnes que inicien 1r d’ESO, però amb una atenció especial a aquells alumnes que des de l’EAP o el traspàs de primària ja ens han informat que necessiten especialment aquest acompanyament. Seran apadrinats durant el primer cicle pels mateixos padrins, i quan arribin a finals de 2n podran decidir si volen ser padrins o padrines dels nous de 1r.

Tant els padrins com els apadrinats seran acompanyats i supervisats per l’equip d’orientació.