Mediació entre iguals

Des de fa dos anys el departament d’orientació s’ha proposat donar una renovació al projecte de mediació i canviar el seu format fent que els alumnes siguin els principals protagonistes del servei de mediació, amb la seva implicació directa com a mediadors per tal d’influir dins de la comunitat educativa.

Com s’ha portat a terme el projecte?

En primer lloc es van portar a terme unes sessions dins totes les tutories de 1r fins a 4t de l’ESO, explicant què és la mediació, qui en forma part, diferents maneres de resoldre un conflicte i finalment demanant aquells alumnes que de forma voluntària podrien formar part del projecte. Durant aquests tallers es van interessar per fer la formació de mediadors uns 50 alumnes. Es va donar prioritat als alumnes de 2n i 3r d’ESO.

Un cop feta la selecció de les persones interessades, es van portar a terme quatre sessions de formació amb un formador extern de l’institut, on els alumnes seleccionats van poder adquirir totes les habilitats, coneixements i pràctiques per poder realitzar les futures mediacions del nostre centre. L’última d’aquestes tres sessions la vam realitzar des del departament d’orientació,vam fer una valoració de la formació i el plantejament sobre com portarem a terme les futures mediacions del nostre institut.

Durant el mes de gener vam començar a realitzar les primers mediacions portades a terme pels alumnes sota la supervisió d’una persona d’orientació.