Diagnosi

Per detectar els punts forts del centre a mantenir i potenciar, i els àmbits a millorar, cal fer una bona diagnosi que des del centre s’ha realitzat mitjançant l’eina Selfie: accés al resultats del centre.

Selfie és una eina gratuïta, creada per la Comissió Europea, que a través d’enquestes per a alumnes, professorat i equip directiu elabora una diagnosi del  grau d’implementació de les tecnologies digitals i determina el grau d’assoliment de les competències digitals en referència als tres eixos del PEDC: alumnat, professorat i centre.

Els resultats Selfie abasten diferents àmbits: lideratge, col·laboració i xarxes, infraestructures i equips, desenvolupament professional continu, suports i recursos, implementació a l’aula, pràctiques d’avaluació i competències digitals de l’alumnat.

Com es pot observar, els resultats de centre són altament satisfactoris com es constata en els punts forts en l’ús de les tecnologies digitals:

• Bon lideratge en la integració de les tecnologies digitals a nivell de centre educatiu.
  • Foment d’una cultura de col·laboració i comunicació per compartir experiències i aprendre de manera efectiva dins i fora de l’organització.
  • Disposició d’una infraestructura adequada, fiable i segura (equips, programari, connexió a Internet).
  • Consciència de la necessitat de formació contínua i d’intercanvi d’experiències per la millora de la pràctica docent.
  • Utilització de  diferents entorns virtuals d’aprenentatge (Moodle, Classroom, etc.), recursos educatius en línia en les pràctiques docents.
  • Inclusió de l’alumnat (treball per projectes) on es fomenta el treball cooperatiu amb projectes globalitzats.
  • Incorporació de  pràctiques d’avaluació facilitades per la tecnologia centrades en l’alumne o alumna, personalitzades i autèntiques.
  • Foment d’un alumnat competent digitalment: aprenent a comunicar, creant continguts digitals, treballant de manera cooperativa i verificant la qualitat de la informació.

No obstant això, cal orientar-se sempre en la millora contínua de la intervenció de les pràctiques docents i contribuir a assegurar-ne l’èxit. Per la qual cosa, ens hem marcat uns objectius a millorar en el nostre pla d’acció 2021-2023 detallats al menú de navegació esquerra.