Estratègia Digital de Centre

L’Estratègia Digital de Centre (EDC) és un document que recull totes les accions que es realitzen al centre, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu. Té com a referent el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic.

En el PEC del centre es detallen les dades de contextualització general del centre. Pel que fa als aspectes sobre tecnologia digital, cal tenir en compte que el centre fa anys que ha fet una clara aposta per la digitalització del centre. Així, tot l’alumnat i professorat disposa d’un usuari de centre que els permet tenir serveis com són el correu electrònic o l’emmagatzematge al núvol. Amb aquests usuaris es realitza tota la comunicació del centre.

Seguint les indicacions del document definició de l’EDC, s’ha estructurat aquesta part en 4 fases: Diagnosi, Objectius, Planificació i Seguiment, i Avaluació i millora.

A l’institut Mediterrània, s’ha creat una Comissió d’Estratègia Digital de Centre (CEDC) que està formada per membres de l’Equip Directiu, el Coordinador digital i la Coordinadora de projectes globalitzats.

Aquest curs, estem treballant en les primeres fases de la nostra EDC, a partir de la diagnosi realitzada, acompanyats de la figura del mentor digital i s’ha dut a terme una formació interna adreçada a tots els docents per assolir la competència digital docent (FIC).

En aquests moments la Comissió d’EDC està treballant setmanalment per definir l’EDC a partir de la 1a fase Diagnosi, completada a partir de l’eina SELFIE i s’han concretat a la 2a fase els Objectius a assolir:

• Assegurar que els nostres alumnes siguin digitalment competents en acabar l’ensenyament obligatori.
  • Augmentar el nombre de professorat que tingui la competència digital docent entesa com una competència clau del segle XXI.
  • Orientar la millora contínua de la intervenció i contribuir a assegurar-ne l’èxit.

Podeu accedir a tota la informació sobre la nostra Estratègia Digital de Centre mitjançant el menú de navegació de l’esquerra.