Microplasticwatchers

El projecte Microplasticwatchers (“observadors dels microplàstics al mar”) és un projecte d’aprenentatge servei (ApS) que forma part del Servei comunitari que desenvolupem a 3r d’ESO. És una activitat que duem a terme durant tot el curs amb sortides a la platja per recollir sorra. Aquest projecte busca, per una banda, la sensibilització de l’alumnat sobre la contaminació mediambiental, i per l’altra, amb el treball dels alumnes, col·laborem aportant dades rigoroses que són emprades per un grup de científics.

Es fan tres sortides a la platja de les Madrigueres del Vendrell a recollir mostres de sorra. Aquestes mostres són processades pels alumnes al laboratori de l’institut seguint les indicacions del Centre d’Estudis Avançats de Blanes. En les sorres busquem plàstics de mida molt petita, que són contaminants habituals dels nostres litorals i que tenen una repercussió negativa en la supervivència de les espècies que habiten les nostres platges i en la salut humana.
Els alumnes tenen una participació molt activa en l’aportació de dades sobre els nivells de contaminació de micro i mesoplàstics de la nostra costa. Aquestes dades són una aportació valuosa a la feina de la comunitat científica.