Setmana europea de la prevenció de residus

Durant aquesta setmana del 18 al 22 de novembre el nostre institut participa conjuntament amb altres centres de Catalunya, Espanya i Europa en un projecte pilot emmarcat dintre de la setmana Europea de la Prevenció de Residus (EWWR) per promoure la reducció de residus, la reutilització i el foment del reciclatge.
La proposta de la Comissió d’Escola Verda per aquest curs és iniciar la gestió de la matèria orgànica per reutilitzar-la com a recurs i així obtenir compost que es pugui fer servir posteriorment com adob per les plantes del nostre hort. Durant aquesta setmana tots els alumnes de 1r d’ESO i de 4t d’ESO de Biologia i Geologia faran un taller sobre compostatge anomenat “De la cuina al compostador” i que constarà de dues sessions. En la primera es treballaran els continguts teòrics i l’elaboració d’un pòster i en la segona faran una activitat pràctica per treballar el compostatge al compostador de l’hort escolar. Per aquesta activitat demanem la col·laboració dels alumnes i famílies perquè recullin i portin matèria orgànica des de casa el dia de la pràctica de compostatge a l’hort (exclusivament matèria vegetal: restes de verdura i fruita)
A més els alumnes de 1r d’ESO F5 faran servir taps d’ampolles i càpsules de cafè reciclats per elaborar un arbre nadalenc i els alumnes de 3r d’ESO de Tecnologia realitzaran altres activitats amb CD també reciclats. Per aquesta raó demanem la col·laboració de tots per aportar aquests materials.

Us animem a veure les fotografies dels tallers.