GRÈCIA I LES ESTRELLES Projecte de 1r d’ESO

QUÈ HEM APRÈS?

Al llarg d’aquest projecte globalitzat, hem après sobre diversos aspectes relacionats amb la Grècia antiga,  com ara com vestien, l’estudi de l’astronomia en aquella època, l’aparició de la democràcia, o els mites i les seves creences.

COM HEM TREBALLAT?

Per a la realització de les activitats, hem treballat de tres formes diferents: individualment, per parelles o per grups cooperatius. Treballant amb aquests tipus d’agrupament, hem après moltes coses noves i a treballar de diverses maneres.

ACTIVITATS

A Grècia i les estrelles hem realitzat diverses tasques, que hem fet combinant el treball amb el Chromebook, en paper, i fent manualitats. Podem destacar:

• Fer un vas arcaic
  • Fer un fris cronològic o línia del temps
  • Fer un lapbook
  • Fer un simposi
  • Treballar reflectint el nostre treball i reflexions al quadern
  • Fer el diari d’un arqueòleg
  • Treballar diferents matèries, com ara; matemàtiques, anglès, català, castellà, socials, plàstica, etc…

El lapbook ens ha agradat força. De manera individual, i fent una recerca prèvia, havíem de fer una mena de desplegable amb cartolina sobre el tema assignat: mitologia, astronomia, colonització, democràcia, filosofia, literatura, art, mitologia, jocs olímpics  o polis. Cadascú ho va fer a la seva manera i amb el seu estil. Cada alumne va portar els materials necessaris per al lapbook (cartolines, pegament, decoracions, colors, etc).

En acabar, vam agrupar-nos amb els companys que havien treballat el mateix tema i ho vam presentar a la resta de la classe. D’aquesta manera, vam posar en comú la informació que havíem reflectit en la nostra creació. Per finalitzar la tasca, vam penjar tots els lapbooks al passadís, de manera que els altres companys puguin admirar i comparar les obres dels altres alumnes de 1r d’ESO.

El producte final del projecte consisteix en la rèplica d’un vas arcaic de l’antiga Grècia. Ens vam convertir en arqueòlegs i, amb fang i altres eines per a poder modelar, vam construir el nostre propi vas arcaic. Ho hem fet seguint el model que teníem com a guia, i que hem estudiat al llarg del projecte. Per acabar, vam pintar amb pintura vermella les il·lustracions que tenia el nostre model.

Com a cloenda del projecte, hem dut a terme un simposi grec. Alumnes i professors ens hem vestit de grecs i gregues amb un quitó. L’arcont de Halai ha donat el seu veredicte sobre la millor proposta de relat audiovisual.

Alba Gómez i Lucía Felipe

1r ESO C